شهری

شهردار منطقه چهار مشهد در نشست صمیمی با شهروندان مطرح کرد؛ شهرداری منطقه چهار ۲ برابر درآمد خود، به شهروندان خدمات ارائه می دهد

کد خبر : 19074

شهردار منطقه چهار مشهد در نشست صمیمی با شهروندان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) حدفاصل میثم شمالی ۳۷ و ۳۹، گفت: شهرداری این منطقه در راستای اجرای عدالت اجتماعی، سالانه بیشتر از ۲ برابر درآمد خود به شهروندان خدمات مختلف ارائه می دهد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، غلامرضا غلامی در این نشست که با حضور حجت الاسلام حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، برگزار گردید، اظهار داشت: در محله میثم شمالی زمین های بایری وجود دارد که در صورت توافق مالکین و پس از تملک این اراضی توسط شهرداری، برای احداث فضاهای خدماتی از قبیل بوستان و … استفاده خواهد شد.

غلامی در پاسخ به درخواست شهروندی که تقاضای احداث بوستان و فضای سبز در این محدوده را داشت، گفت: ۲،۵ هکتار از زمین ۷ هکتاری طبرسی شمالی ۱۷ که فاصله چندانی با میثم شمالی ندارد، در سال های اخیر تملک و در ۲ فاز تبدیل به بوستان اقاقیا گردید و تملک باقی مانده این زمین برای احداث فضاهای سبز، آموزشی، تفریحی و … نیز در برنامه کاری شهرداری منطقه ۴ قرار دارد که با توجه به شرایط موجود، مراحل تملک زمین مذکور زمان بر خواهد بود.

یکی از شهروندان حاضر در جلسه از نبود درمانگاه در محدوده میثم شمالی گلایه مند بود که شهردار منطقه چهار در این خصوص بیان داشت: احداث درمانگاه از حیطه وظایف شهرداری خارج است ولی شهرداری این منطقه با افرادی که قصد احداث درمانگاه و یا بیمارستان را داشته باشند نهایت همکاری را در خصوص صدور مجوزهای لازم خواهد داشت.

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: در ساخت و سازهایی که در گذشته بدون رعایت اصول شهرسازی در ناحیه سه این منطقه انجام پذیرفته است، شبکه معابر و فضاهای خدماتی آن اصولی و طبق ضوابط اجرا نشده و همین امر سبب گردیده، ارائه خدمات مطلوب تر در این ناحیه تا حدودی با مشکل مواجه شود.

غلامی با بیان اینکه با وجود این مشکلات، ارائه خدمات متنوع مدیریت شهری در سطح منطقه به طور کامل صورت می پذیرد، تصریح کرد: براساس آمار سال گذشته، درآمد این منطقه سالانه ۲۴۰ میلیارد ریال است و این در حالی است که بیش از ۲ برابر این مبلغ صرف ارائه خدمات در این منطقه به منظور اجرای عدالت اجتماعی می شود.

غلامرضا غلامی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری خدمات گسترده ای در حوزه های مختلف شهری به شهروندان منطقه چهار ارائه شده که می توان علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی، به احداث بوستان ۴ هکتاری لاله و نرگس در انتهای پنجتن ۵۵، احداث گود کشتی با چوخه شهید بابانظر در شهید بابانظر ۶۱، آغاز مجدد احداث مجموعه آبی شهید قربانی در پنجتن ۴۸ ، آماده سازی چهار زمین خاکی ورزشی در سطح منطقه، احداث پنجمین سالن ورزشی شهرداری منطقه ۴ در میثم جنوبی ۳۲ و … اشاره کرد.

وی در پایان افزود: اجرای ۶۰ هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت معابر و حذف معابر خاکی سطح منطقه، احداث کانال های جمع آوری آب های سطحی و مرمت و بازسازی جداول سطح منطقه که باعث عدم آب افتادگی معابر در زمان بارندگی شده، پاکسازی منظم زمین های بایر که براساس گزارش مرکز بهداشت موجب صفر شدن آمار ابتلا به بیماری سالک برای چهارمین سال متوالی گردیده از دیگر اقدامات شهرداری منطقه چهار است.

شایان ذکر است احداث فرهنگسرا، در نظر گرفتن اتوبوس مستقیم به حرم مطهر، احداث سالن ورزشی برای آقایان و بانوان، ایجاد پل هوایی و یا زیرگذر برای عابرین پیاده و … از دیگر درخواست های شهروندان حاضر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) بود که به صورت مقتضی پاسخگویی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن