اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

در نشست خبری جشنواره اعلام شد

فیلم‌ها و سینماهای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/ظرفیت ۳۰ درصدی سالن‌ها

کد خبر : 44434

دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اشاره به اینکه ۱۶ فیلم به صورت ثابت در مشهد به اکران درمی‌آید، از رایزنی با تهیه‌کنندگان فیلم‌های باقی‌مانده برای اکران در سینماهای مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین‌زاده در نشست خبری نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد که چهارشنبه، ۱۳ بهمن‌ ماه، در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر به مشهد برای اکران اختصاص داده شده، اظهار کرد: فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر مشهد اکران خواهد شد، شامل «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، «شب طلایی‌» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، «ماهان» به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر خواهند بود.

وی افزود: موضوع اکران ۱۶ فیلم برای سینماهای تمام استان‌ها مشترک است و به هیچ استانی ۱۷ فیلم نداده‌اند اما فیلم‌های باقی‌ مانده از ۲۲ فیلم حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر بنا بر رضایت تهیه‌کنندگان فیلم‌ها قابل خرید خواهد بود و در سینماهای علاقه‌مند به خرید اکران می‌شود. ما نیز در حال رایزنی هستیم و امیدواریم ستاد مرکزی جشنواره مساعدت کند و افراد رسانه‌نما نیز اخبار نادرست منتشر نکنند تا ستاد جشنواره به اجرای برنامه‌های جشنواره در مشهد بدبین نشود.

رسانه‌نماها جشنواره فیلم فجر مشهد را دچار چالش کردند

دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با بیان اینکه متاسفانه با پدیده‌ای به نام رسانه‌نماها در جشنواره امسال مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: رسانه‌های رسمی اخبار خود را از طریق منابع معتبر و به نقل از مسئولان اخبار خود را منتشر می‌کنند اما برخی رسانه‌نماها در جشنواره فیلم فجر امسال مشهد با انتشار برخی خبرهای نادرست و غیرقابل نشر اشکالاتی در روند برگزاری جشنواره ایجاد کردند. با توجه به جمعیت استان و شهر رایزنی‌هایی انجام داده بودیم که از ظرفیت بیشتری برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد بهره‌مند شویم اما رسانه‌نماها با جوسازی‌هایی که انجام دادند، باعث شدند که رقابت ناسالمی میان استان‌ها رخ دهد و برخی از مواردی را که ما با ستاد برگزاری جشنواره در تهران قطعی کرده بودیم، تغییر دهند. با توجه به این موضوع دچار چالش شدیم که امیدوارم در ادامه سیستم صحیح اطلاع‌رسانی مد نظر قرار گیرد تا با ستاد جشنواره دچار چالش نشویم‌.

ظرفیت سالن‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود

حسین‌زاده با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شهر مشهد از کاهش ظرفیت سالن‌های سینما در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد و گفت: در روزهای گذشته با وجود آبی بودن وضعیت کرونا تصمیماتی برای برگزاری جشنواره اتخاذ شد اما امروز در شرایطی هستیم که مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد و نگران سلامت مردم هستیم. بنابراین برای برگزاری جشنواره ظرفیت هر سینما ۲۵ تا ۳۰ درصد سالن خواهد بود. به این صورت که در یک ردیف به ازای هر یک صندلی روشن ۲ صندلی خاموش وجود خواهد داشت و امکان خرید بلیت برای صندلی خاموش وجود ندارد. رعایت فاصله اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون نیز به صورت جدی مدنظر ما خواهد بود.

هر فیلم حداقل در سه سینما اکران می‌شود

وی تصریح کرد: در استفاده از سالن‌های سینما در مشهد به دلیل متفاوت بودن تعداد صندلی‌ها عدالت حکم می‌کند که سینماهای بزرگتر را برای جشنواره انتخاب کنیم و تعداد فیلم‌های بیشتری در آن به اکران درآیند که مردم بیشتری نیز به تماشای فیلم‌های مختلف بنشینند اما اگر بخواهیم عدالت اکران را میان سینماها رعایت کنیم، باید فیلم‌ها را به صورت مشترک به سینماهای مختلف اختصاص دهیم تا مردم جغرافیای مختلف شهر در سینمای نزدیک‌تر به محل سکونت خود بتوانند فیلم مدنظر خود را تماشا کنند. با این حال در برخی از سینماها ممکن است تعداد فیلم‌ها متفاوت باشدذاما امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده، تمام سینماها بتوانند اکثر فیلم‌ها را اکران کنند. با این حال یک فیلم حداقل در سه سینما نمایش داده می‌شود.

گلایه از مغایر بودن شرایط و تعداد اکران فیلم‌ها بین تهران و شهرستان‌ها

دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با گلایه از مغایر بودن تعداد و نحوه اکران فیلم‌های جشنواره بین تهران و سایر شهرستان‌ها تصریح کرد: از ستاد ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر درخواست می‌کنم برای تمام کشور امکان برابر مانند تهران برای تماشای تمام فیلم‌ها فراهم کند. اینکه در تهران ۲۲ فیلم اکران شود اما در استان‌ها ۱۶ فیلم اتفاق مبارکی نیست. این جشنواره به نام فجر انقلاب اسلامی است و یکی از هنرهای بزرگ انقلاب اسلامی این بود که خیلی از امکانات شهرهای بزرگ کشور را به روستاهای و شهرهای کوچک نیز آورد و اکنون نیز انتظار می‌رود که امکان نمایش تمام فیلم‌های جشنواره در استان‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تمرکز برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران اتفاق می‌افتد و استان‌های دیگر معمولا در سطحی پایین‌تر می‌توانند جشنواره را برگزار کنند اما برخی از اتفاقات از دست ستاد جشنواره خارج است چراکه برخی از تهیه‌کنندگان برای اینکه فیلم‌هایشان در شهرستان‌ها اکران شود، دچار تردید هستند و با این موضوع موافقت نمی‌کنند و بابت این موضوع دلایل مختلفی مانند ترس از قاچاق فیلم و عدم مراقبت درست از فیلم را دارند.

احتمال اکران فیلم‌های حوزه هنری به صورت ویژه و مجزا از جشنواره در مشهد

مجید عسگری، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، در ادامه این نشست در رابطه با اکران ویژه و خارج از جشنواره فیلم‌های تولید حوزه هنری در مشهد، بیان کرد: حوزه هنری امسال چهار فیلم «هناس»، «دسته دختران»، «ضد» و «شادروان» را که تولید فیلم‌سازان جوان هستند را در جشنواره فیلم فجر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مشهد جشنواره پرونق است، در حال رایزنی با تهران هستیم که اگر امکان داشت، حوزه هنری امکان اکران مجزای این چهار فیلم را نیز در مشهد داشته باشد. اگر این اتفاق رخ داد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ ماه به میزبانی هشت پردیس سینمایی هویزه، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن، آفریقا، پارک‌بازار، برفی و سیمرغ در مشهد فعالیت خواهد کرد. ۱۶ فیلم‌ به صورت ثابت در جشنواره فیلم فجر مشهد حضور خواهند داشت که فیلم‌های «علف‌زار»، «دِرِب»، «نمور»، «بی مادر» و «۲۸۸۸» و «نگهبان شب» در بین آن‌ حضور نداشته و اکران آن‌ مشروط به توافق هر سینما با تهیه‌کننده فیلم مربوطه است.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن