اخبار مهمدانش و فناوریشهر هوشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد مطرح کرد: ساختار حوزه فن‌آوری در کلان‌شهر مشهد در بین کلان‌شهرهای ایران برتر است

کد خبر : 19054

شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند گفت: ساختار حوزه فن‌آوری در کلان‌شهر مشهد دارای پیشرفته‌ترین شکل ممکن نسبت به دیگر کلان‌شهرها، حتی تهران است. ما در مشهد تنوع نظام‌های پرداختی و فراگیری آن در بین عموم مردم را شاهد هستیم.

به گزارش صبح مشهد، وی با اشاره به سامانه «فاش» گفت: این سامانه به جهت شفافیت مناقصات شهرداری در بخش استعلام‌ها، مزایده‌ها و همچنین مشخص بودن هویت تأمین کنندگان انواع خدمات و اطلاعات کامل پروژه‌ها و قراردادها طراحی و استفاده می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد افزود: از طریق سامانه‌های نوین شهرداری مشهد که در این نمایشگاه رونمایی شد می‌توان سابقه تعاملات مردم و شهرداری درباره هر ملکی که موردنظر است را مشاهده کرد و زمان انواع فرایندها اعم از دریافت پروانه بنا، پایان کار و اطلاعاتی همچون میزان جرائم و مبالغ آن‌ها را مشاهده کرد. شهروندان می‌توانند با استفاده از این سامانه‌ها به حقوق خودشان آگاهی بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به موج فراگیر استارت‌آپ های شهری گفت: آنچه بستر راه‌اندازی و فراگیری استارت‌آپ‌ها را پوشش می‌دهد، داده‌های شهری است. این داده‌ها اعم از داده‌های موجود در بخش ترافیک، شهرسازی و بخش‌های فرهنگی و کلیه حوزه‌هایی است که شهرداری متکفل و یا از دست‌اندرکاران مدیریت و نظارت بر آنهاست.
وی در تببین شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند سبکی نوین از زندگی است و ما از روش‌های هوشمند برای ارتقای سطح زندگی استفاده کنیم. باید بتوانیم با استفاده از هوشمندسازی شهری، چالش‌های موجود را برطرف کنیم. مسائلی در بخش محیط زیست و اشتغال ازجمله مسائل و معضلات روز است که با بهره‌گیری از این شیوه زندگی باید در برطرف کردن آنها کوشش کنیم.
آل شیخ در پاسخ به سؤال خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی تعامل خوبی را برای رسیدن به شهر هوشمند آغاز کردند. هرچند نمی‌توان برای رسیدن کوتاه‌مدت به نتایج مهم امید داشت.
وی در پایان به چالش‌های موجود در فراگیری برنامه‌های شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: هم در بخش زیرساخت‌های دادها و هم در بخش ارتباطات دستگاه‌های مؤثر هم مشکلاتی داریم. بعضی نهادها و دستگاه‌ها نمره خوب و بعضی نمره پایینی می‌گیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن