اقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: ۱۲۵۲ فقره جواز تاسیس در ۹ ماهه سال ۹۷ صادر شد

کد خبر : 19027

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۲۵۲ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۵۶۰ نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر سرمایه گذاری ۳۶ درصد رشد را نشان می دهد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی اظهارداشت: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ماشین آلات و دستگاه های برقی بوده است که ۱۳۰۱۴میلیارد ریال ( ۲۳درصد ) از کل سرمایه گذاری و بخش سایرمحصولات کانی غیرفلزی با سرمایه ۶۶۳۶میلیارد ریال(۱۲درصد) رتبه دوم و بخش ساخت فلزات اساسی با سرمایه۵۲۷۱ میلیارد ریال(۹درصد) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: بیشترین اشتغال در طرح های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش محصولات غذایی و آشامیدنیها بوده است که ۳۱۶۱ نفر( ۱۲درصد ) از کل اشتغال را شامل می شود و ساخت مواد و محصولات شیمیائی با اشتغال ۲۷۱۹نفر (۱۰درصد) رتبه دوم و بخش سایر محصولات کانی های غیرفلزی با اشتغال ۲۵۴۶(۹/۵۶درصد) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در حال حاضر خراسان رضوی با ۳۰۲۶ طرح صنعتی فعال و سرمایه گذاری ۲۶٫۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۵٫۴ هزار نفر از نظر تعداد در رتبه چهارم و اشتغال در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن