دانش و فناوریزندگیشهر هوشمند

در حاشیه نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد مطرح شد: سیستم‌های نوین و هوشمند در مجموعه‌های شهری فعال می‌شود

کد خبر : 19015

سیستم‌های نوین و هوشمند در مجموعه‌های شهری فعال می‌شود.

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مجموعه‌های شهری مشهد به دنبال اجرایی کردن سیستم‌های نوین و هوشمند و خروج از سیستم‌های کاغذی هستیم.
به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند، اظهار داشت: امروز هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند افتتاح شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اقدامات خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند. در دوره مدیریتی شهری شورای پنجم یکی از اهداف خود را در هوشمندسازی شهری تعریف کرده‌ایم.
وی افزود: شهروندان در بازدید از این نمایشگاه با استارت‌آپ‌ها، نرم‌افزارها و نیز ظرفیت‌های آنها آشنا می‌شوند. یکی از اقدامات هوشمندانه در راستای داشتن شهری هوشمند، راه‌اندازی سامانه فاش بوده است تا عموم اطلاعات و قراردادها در دسترس و اختیار شهروندان باشد و بتوانیم تعامل بیشتری میان مردم و شهرداری و نیز زیرمجموعه‌های آن برقرار کنیم.
نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ارتباط مؤثر با مردم را رمز موفقیت حوزه مدیریت شهری در رسیدن به شهر هوشمند دانست و گفت: در روزگار انفجار اطلاعات، راهی به‌جز شفافیت نیست، چرا که اگر تمامی اطلاعات به‌درستی در اختیار مردم قرار بگیرد افزایش اعتماد مردمی را هم به همراه دارد.
موحدی‌زاده تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه فاش انتقادات و پیشنهادات و شکایات خود را در حوزه شهری بیان کنند و مسئولان شهری نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌ها و پیگیری‌های لازم را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه سیستم مکاتبات بدون کاغذ، سیستم ایده‌آلی بوده که از سال‌ها قبل در جهان اجرایی شده و در برخی مجموعه‌های کشور ما هم فعال شده است، تأکید کرد: در مجموعه‌های شهری مشهد هم در اکثر مواردی که ضرورتی در حضور دیده نمی‌شود، به دنبال خروج از سیستم کاغذی و حرکت به سوی سیستم هوشمند هستیم و این اقدام، کمک بزرگی به حل معضل بزرگ ترافیک‌ مشهد می‌کند.
نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ما در مجموعه‌های شهری مشهد، به دنبال اجرایی کردن سیستم‌های نوین و هوشمند و خروج از سیستم‌های کاغذی هستیم و در هدفگذاری‌های خود این مهم را ترسیم کرده‌ایم. در جهت تحقق و عملیاتی شدن آن، برنامه‌های خود را از لحظه شروع فعالیت شورای پنجم آغاز کرده‌ایم و در مسیر تحقق کامل این مهم به تلاش خود تا روز آخرکاری‌مان در این شورا ادامه خواهیم داد.

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند ۱۲ تا ۱۶ دی‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، سالن فردوسی برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن