اجتماعیستون اصلی

بدرقه «خدام الحسین»

کد خبر : 7672
جمعی از خادمان رضوی، مبلغان، پزشکان و کارکنان شهرداری مشهد برای خدمت به زائران اربعین راهی عراق شدند

 به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، ساعت بزرگ صحن انقلاب، ساعت ۱۵ را نشان می داد و جمع زیادی از خادمان سیاه پوش آستان مقدس این حرم، پزشکان و پرستاران بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه، طلاب و مبلغان، رانندگان اتوبوس و پاکبانان شهرداری مشهد گروه گروه برای رخصت گرفتن از امام رضا (ع) زائر حرم شده بودند تا دعای ایشان را بدرقه سفر خویش سازند و برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، راهی عراق شوند. هر گروه با ندای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا مهدی (عج) و سربند و پرچم های سرخ منقش به شعار «انی احامی ابدا عن دینی» از زیر قرآن عبور می کردند و با عرض ارادت به امام رضا (ع)، وارد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر می شدند.
۹۰ درصد خادمان اربعین زیارت اولی هستند
پس از حضور همه خادمان اربعین حسینی در این اجتماع، سید وحید موسویان، مسئول ستاد اربعین شهرداری مشهد از اقدامات انجام شده در این حوزه گزارشی ارائه و اظهار کرد: خراسان رضوی با محوریت مشهد جمعی از خدمتگزاران اربعین را در عرصه فرهنگی، پزشکی، حمل و نقل و نظافت، برای نوکری زائران اربعین شهادت امام حسین(ع) به کشور عراق اعزام می کند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از این خدمتگزاران زیارت اولی هستند، افزود:۳۵۰ نفر از رانندگان، ۴۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و طلاب، ۱۲۰ بانوی خادم و همچنین ۱۲۰ پزشک و پرستار عازم کربلا هستند. همچنین جمعی از خدمتگزاران نیز با ۷۰ تریلی و کامیون حامل کمک ها و نذور مردمی استان، برای اسکان و پذیرایی از زائران راهی عراق شده اند. در بخشی از این مراسم حاج صادق آهنگران برای خادمان حسینی نغمه سرایی کرد.
اربعینی با شکوه تر از سال های قبل
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به عشق و دلدادگی زائران پیاده اربعین و کسانی که آرزوی این سفر معنوی را دارند، گفت: معنای زیارت اربعین این است که انسان سالک عاشورا را در حیات مادی خود گم نکند و حیات معنوی اش با امام حسین(ع) پابرجا بماند. حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» افزود: برافراشته نگه داشتن عاشورا به معنای چگونه زیستن و به معنای برافراشته نگه داشتن پرچم اصلاح گری در عالم است.
وی با بیان اینکه «لبیک یا حسین»، پیامش آن است که ما می خواهیم در زندگی جهانی خود عاشورایی زندگی کنیم، ظلم و ذلت را نمی پذیریم و نظام استکباری را بر نمی تابیم، تاکید کرد: حیات نورانی و زندگی با عزت نمی تواند ظلم پذیر باشد. وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یکی از جلوه های عاشورای حسینی است و به دنبال آن ملت های دیگر هم آموختند رمز آزادی و آزادگی در پشت میزهای سیاسی و سازمان های حقوق بشری و زد و بندهای سیاسی نیست بلکه راهکار، حسینی عمل کردن و مقاومت کردن است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حوادث اخیر برای زائران در سامرا اظهار کرد: با وجود تهدیدات و به خاک و خون کشیدن زائران در سامرا، اجتماع اربعین باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود و پیام اربعین به دوستان، دوستی است و پیام به دشمنان این است که این اجتماع دلداده، راه امام حسین(ع) را ادامه می  دهد چراکه پیروزی هادر نتیجه مقاومت و ایستادگی ها رخ داده است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن