پایتخت فرهنگ اسلامی

اعلام ویژه‌برنامه‌های اعیاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی

کد خبر : 39614

هم‌زمان با سوم شعبان مصادف با سالروز میلاد فرخنده امام حسین(ع) و چهارم شعبان سالروز میلاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) برنامه‌های ویژه‌ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان‌نیوز، هم‌زمان با سوم شعبان مصادف با سالروز میلاد فرخنده امام حسین(ع) و چهارم شعبان سالروز میلاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) برنامه‌های ویژه‌ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

این برنامه‌ها در شب میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسین(ع) مصادف با ۲۶ اسفندماه از ساعت ۱۸:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) بارگاه نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) آغاز خواهد شد.

قرائت زیارت امین‌الله، مدیحه‌سرایی توسط امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اجرای سرود و همخوانی گروه گلدسته‌های حرم با سخنرانی حجت‌الاسلام مقری از جمله برنامه‌‏های میلاد فرخنده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

همچنین همزمان با سالروز میلاد این امام همام، حجت‌الاسلام رضایی تهرانی قبل از نماز ظهر و عصر به ایراد سخن پرداخته و پس از اقامه نماز نیز جواد غفاریان مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

مراسم شام میلاد امام حسین(ع) و شب ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی آغاز و با اجرای سرود و همخوانی گروه گلدسته‌های حرم ادامه خواهد یافت؛ پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز حاج امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی خواهد پرداخت و زائران از بیانات حجت‌الاسلام واعظ شهیدی بهره‌مند می‌شوند؛ اجرای سرود و همخوانی پایان بخش این مراسم است، این ویژه‌برنامه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

همچنین در روز میلاد باسعادت علمدار باوفای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت ساعت ۱۱:۰۰ در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی پرداخته و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، جواد غفاریان مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

مراسم جشن شام میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) و شب میلاد سیدالساجدین(ع) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی، قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی حاج امیر عارف از ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۵۰ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد؛ همچنین از ساعت ۱۸:۵۰ تا ۱۹:۳۰ مراسم جشنی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

۲۹ اسفندماه نیز مصادف با سالروز میلاد سید‌الساجدین امام سجاد(ع)، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی به ایراد سخن می‌پردازد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا ضمن قرائت زیارت امین الله حاج امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت.

همچنین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در رواق بزرگ امام خمینی(ره) به سخنرانی می‌پردازد و اجرای سرود و همخوانی نیز پایان بخش این مراسم خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن