زندگیورزشی

رئیس هیات ووشو خراسان رضوی عنوان کرد: افتتاح خانه ووشو همزمان با حضور وزیر ورزش در مشهد/ حمایت از ورزش در استان عادلانه نیست

کد خبر : 18977

به گزارش صبح مشهد، رئیس هیات ووشو خراسان رضوی در نشست خبری در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درخصوص عدالت‌محوری بین ورزشکاران استان گفت:در این راستا با هدف تمرکز نکردن بر روی ووشوکاران مشهدی، میزبانی مسابقات لیگ استان در بعضی از موارد به‌شهرستان ها واگذار شده است.

محمد زحمتکش در خصوص بحث استعدادیابی بیان کرد: برگزاری دوره های استعدادیابی در استان صورت گرفت که حدود ۵۰۰ نفر دختر و پسر براساس معیارهای فدراسیون در آن شرکت کردند که از این میان، ۴ ورزشکار پسر و ۷ دختر توسط فدراسیون انتخاب شدند.

وی در خصوص المپیاد استعدادیابی کشور اضافه کرد: این تعداد به‌همراه قهرمانان لیگ خراسان رضوی توسط کارشناسان و مربیان ارزیابی شده و نفرات منتخب برای این المپیاد مشخص شدند، همچنین این رقابت‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد که باوجود کمبود تجهیزات در استان، ۳ مدال طلا و یک نقره توسط ووشوکاران خراسان رضوی به‌دست آمد.

زحمتکش با اشاره به‌جایگاه مناسب داوران خراسان رضوی در کشور، افزود: یکی از دستاوردهایی که مسابقات کشوری برای استان به‌همراه داشت، معرفی شدن داوران خراسان رضوی بوده، همچنین، هم‌اکنون داوران خراسانی برای مسابقات لیگ و کشوری دعوت می‌شوند، همچنین در حال حاضر، ۱۵۰ داور در استان فعالیت دارند که ۱۵ نفر از آنها به‌عنوان داوران معتبر در کشور به‌داوری می‌پردازند.

رئیس هیات ووشو خراسان رضوی درخصوص سایر فعالیت‌های این هیات در سال جاری، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های داوری درجه ۲ و ۳، برگزاری ۶ دوره استاژ شالبند مشکی دان یک تا ۴ توسط کمیته‌ها، برگزاری کلاس عملی مربیگری توسط کمیته‌ها، برگزاری ۱۲ دوره کارگاه آموزشی،کوچینگ در بخش آقایان و بانوان، میزبانی ۳ مسابقه کشوری و اعزام ۹ دوره به‌مسابقات کشوری از جمله آنها است.

وی با اشاره به‌اهمیت حوزه فرهنگی و تحصیلی ورزشکاران، تصریح کرد: یکی از توجهات هیات بحث فرهنگی و تحصیلی ووشوکاران بوده که با توجه به‌تحصیلات عالی ورزشکاران در این رشته ورزشی قطعا این ورزشکاران در آینده می‌توانند مدیران خوبی برای ورزش یا دیگر جایگاه‌های مدیریتی باشند.

زحمتکش اضافه کرد: کمیته روانشناسی ورزشی به‌تازگی در هیات با مسؤولیت آریاوند از ووشوکاران سابق راه‌اندازی شده است تا با تشکیل این کمیته بتوانیم مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی این ورزشکاران را کاهش دهیم.

رئیس هیات ووشو خراسان رضوی درخصوص مسابقات برگزار شده سال جاری افزود: سه میزبانی کشوری در سبک‌های ورزشی زیرمجموعه فدراسیون ووشو در استان به‌میزبانی مشهد و تربت حیدریه برگزار شده، همچنین مسابقات استانی ساندا و تالو در چهار رده سنی در بخش آقایان و بانوان در مشهد و نیشابور اجرا است.

وی ادامه داد: اعزام تیم‌های نوجوانان و بزرگسالان در بخش بانوان و آقایان نیز انجام شده، همچنین در بهمن ماه سال جاری مسابقات انتخابی تیم ملی در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان در دو بخش آقایان و بانوان به‌میزبانی تهران برگزار می‌شود.

زحمتکش در خصوص جام بین‌المللی هشتم نیز اضافه کرد: این جام قرار بود ویژه خراسان رضوی و مشهد برگزار شود و هدف از آن شناساندن ورزشکاران و داوران خراسانی در کشور و دنیا بود، همان‌طور که جام پارس در کیش مطرح شده و در کشورهای دیگر نیز برای آن تبلیغ می‌شود، همچنین برای برگزاری این جام نیاز به‌کمک و پای کار بودن تمام ارگان‌ها است.

رئیس هیات ووشو خراسان رضوی با اشاره به‌بحث اشتغال‌زایی برای ووشوکاران نیز بیان کرد: تعاونی برای اشتغال ورزشکاران این رشته ایجاد شده که در فاز اجرایی آن هستیم و مکاتبات کشوری نیز در این خصوص صورت گرفته است.

وی درخصوص شکایات باشگاه‌ها در کمبود منابع مالی اضافه کرد: هیات ووشو نسبت به‌دغدغه‌ها در این ورزش بی‌تفاوت نبوده، ولی نباید این اتفاق بیافتد که باشگاهی مسؤولیتی را قبول کند و بعد از زیر بار آن شانه خالی کند، نباید این توقع برای هیات‌های شهرستان یا باشگاه‌های خصوصی به‌وجود بیاید که استارت کار را بزنند و بقیه آن را رها کنند.

زحمتکش درخصوص برنامه‌های آتی این هیات اظهار کرد: جذب اسپانسر برای تأمین برگزاری مسابقات بین‌المللی جام هشتم، شرکت در لیگ جوانان کشور، برگزاری لیگ ووشو استان در ۳ رده سنی، برگزاری کلاس‌های مربیگری و برگزاری دوره‌های استعدادیابی از جمله برنامه‌های آینده این هیات است.

رئیس هیات ووشو خراسان رضوی ادامه داد: چندین مرتبه به‌شورای شهر مراجعه کردیم، اما هیچ بار مورد حمایت قرار نگرفتیم تا اینکه چند روز در سراسر شهر بنر حمایت شورای شهر از تیم والیبال پیام را دیدیم و فهمیدیم که حمایت در استان زیاد هم عادلانه نیست.

وی درخصوص خانه ووشو خراسان رضوی بیان کرد: ما از سال ۸۴ قرار بود ساخت این ساختمان را با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز کنیم، اما هر بار به‌خاطر تامین اعتبار با مشکل مواجه شدیم تا اینکه ۱۵ روز آینده با حضور وزیر ورزش و جوانان این خانه افتتاح می‌شود و امیدواریم با تجهیزات لازم و کافی بتونیم در ورزش به‌جایگاه اصلی و حق این ورزش برسیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن