اخبار مهمدانش و فناوری

سرکنسول کشور عراق در مشهد در بازدید از بیمارستان چشم پزشکی بینا مطرح کرد: ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت عراقی در بیمارستان های مشهد تحت درمان قرار گرفتند

کد خبر : 18936

سرکنسول کشور عراق در مشهد گفت: در سال جاری میلادی ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت عراقی در بیمارستان های مشهد تحت درمان قرار گرفتند.
به گزارش صبح مشهد، دکتر شریف یاسین روز سه شنبه در بازدید از بیمارستان تخصصی چشم ‘بینا’ افزود: در این مدت دو میلیون زائر عراقی برای زیارت به مشهد مقدس سفر کرده اند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود سال آینده میلادی چهار تا پنج میلیون زائر عراقی به مشهد مقدس سفر کنند، لذا تعداد گردشگران سلامت نیز در این مدت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برآورد می شود.
وی گفت: بیماریهای صعب العلاج مانند سرطانها بویژه سرطانهای کودکان، سرطان پستان، بیماریهای چشمی، دستگاه گوارش، عمل های زیبایی مانند کاشت مو و به ویژه جراحی بینی بیشترین علت مراجعه گردشگران سلامت عراقی به مشهد بوده است.
دکتر یاسین افزود: بیمارستان و مراکز درمانی مشهد مجهز و از پزشکان متبحر و کادر درمانی توانمند برخوردار هستند و این امر در کنار همسایگی و اشتراکات فرهنگی و مذهبی تمایل گردشگران سلامت عراقی برای معالجه در این شهر را افزایش داده است، درحالیکه قبلا این گردشگران بیشتر به کشورهای ترکیه و اردن برای معالجه سفر می کردند.
وی فعالیت دلالان و مترجمان عرب زبان برای هدایت بیماران به مراکز درمانی را یکی از چالشهای گردشگران سلامت عراقی در مشهد عنوان کرد و گفت: برخی از این دلالان با حیله و فریب از گردشگران عراقی اخاذی کرده و آنان را به مراکز درمانی مورد نظر خود هدایت می کنند.
سرکنسول عراق در واکنش به گزارش روزنامه گاردین پیرامون فساد اخلاقی زائران عراقی در مشهد خاطر نشان کرد: مطرح شدن این مسائل با هدف تخریب روابط حسنه ایران و عراق از سوی آمریکا و غرب مطرح می شود.
وی گفت: ممکن است تخلفات اندکی توسط گردشگران عراقی وجود داشته باشد اما این موضوع جنبه عمومی ندارد.

*۵۰ درصد بیماران بیمارستان بینا از کشور عراق هستند
مدیر عامل بیمارستان تخصصی چشم بینا نیز گفت: از ابتدای تاسیس این بیمارستان در شهریور امسال تاکنون بیش از ۷۵۰ بیمار مبتلا به بیماریهای چشمی مختلف در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته اند.
دکتر علیرضا اسماعیلی افزود: بیشتر بیماران پذیرش شده در بیمارستان بینا خارجی هستند و این در حالی است که گردشگران سلامت عراقی ۵۰ درصد از بیماران این بیمارستان را شامل می شوند و بقیه از کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان مراجعه می کنند.
وی بیان کرد: در این بیمارستان تمام عمل های پیشرفته چشم که اکنون در دنیا انجام می شود، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه قابل انجام است.
وی هزینه بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی چشم بینا را بر اساس تعرفه های مشخص و دو برابر بیماران ایرانی عنوان کرد.
نخستین بیمارستان تخصصی چشم پزشکی منطقه شمال شرق کشور در بخش غیردولتی با نام ‘بینا’ دوم شهریور ماه امسال طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
این بیمارستان مجهز در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در هفت طبقه با زیر بنای ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.
بیمارستان بینا دارای ۳۲ تخت بیمارستانی، ۶ اتاق عمل جراحی، ۲ اتاق عمل لیزر و خدمات تخصصی چشم پزشکی است که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی دایر شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن