دانش و فناوریزندگی

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی خبر داد؛ حضور ۵۰۰ متخصص و جراح قلب در کنگره علمی پزشکان ایران و اروپا

کد خبر : 18693

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: ۵۰۰ متخصص و جراح قلب در کنگره علمی پزشکان ایران و اروپا در بیمارستان رضوی حضور خواهند یافت.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمود شبستری در نشست خبری «دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا» در مشهد اظهار کرد: این کنگره با هدف ارائه آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی موجود در سطح دنیا، تبادلات علمی و معرفی توانمندی‌های کشور برگزار می‌شود و مشهد محل انتشار این دستآوردهای علمی خواهد بود.

وی افزود: برگزاری این کنگره علمی خارج از فضای سیاسی می‌تواند زمینه‌ساز برقراری ارتباط خوبی با دانشمندان بزرگ جهان و تبادل دانش و علم با آنان شود، چنانکه بسیاری از متخصصان کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز برای بهره‌مندی از مباحث آموزشی در این کنگره حضور دارند.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی  تصریح کرد: امسال این کنگره با حضور حدود ۷۰۰ شرکت‌کننده شامل ۵۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب و همچنین ۲۰۰ پرستار مرتبط با بیماری‌های قلبی برگزار می‌شود.

شبستری بیان کرد: ۳۵ میهمان برجسته خارجی در دومین کنگره قلب ایران و اروپا حضور  خواهند داشت که این چهره‌های برجسته علمی در این کنگره موجب اعتلای علمی منطقه و کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز می‌توان دریچه‌های قلب را بدون عمل جراحی قلب باز تعویض کرد، افزود: بیماری‌های مادرزادی و پیچیده قلبی نیز در گذشته نیاز به عمل‌های طولانی و چند ساعته داشت، اما امروز به راحتی انجام می‌شود

رضا سعیدی دبیر اجرایی کنگره بین المللی قلب ایران و اروپا هم گفت: آخرین تکنیک ها و تکنولوژی درمان بیماری قلب ، تکنیک های جدید عمل های قلب بسته ، بررسی و درمان بیماری های رگ گرفتگی مزمن، بیماری های مادرزادی قلب و بیماری های دریچه ای توسط متخصصان ارائه خواهد شد .
دبیر اجرایی کنگره بین المللی قلب ایران و اروپا با بیان اینکه ۴ انجمن جهانی قلب اروپا و ۲۰ انجمن قلب داخلی آخرین یافته های علمی خود را در این کنگره ارائه می دهند، افزود:۳۰ عمل جراحی بصورت زنده از اتاق عمل در ۴ روز برگزاری این کنگره انجام و در محل برگزاری این کنگره پخش خواهد شد؛ همچنین به سوالات علمی پاسخ داده می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن