اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی خبر داد؛ اختصاص ۱۸ هکتار از باغات آستان قدس رضوی در مشهد برای استفاده بانوان

کد خبر : 18563

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: حدود ۱۸ هکتار از باغ بزرگ امام رضا(ع) تبدیل به باغ اردوگاه «نجمه خاتون» برای استفاده بانوان شده است.

به گزارش صبح مشهد، فاطمه دژبرد سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز گفت: همزمان با فرارسیدن ایام میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اولین باغ اردوگاه ویژه بانوان با عنوان «باغ اردوگاه نجمه خاتون» در مشهد افتتاح می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت بانوان در طراحی بخش‌های مختلف این باغ اردوگاه مورد تأکید بوده است، گفت: نشاط آفرینی و امیدبخشی برای بانوان، تربیت محوری و رشد و اعتلای معرفتی، فرهنگی و مهارتی بانوان با تکیه بر مبانی دینی، تکمیل نقش مادری و همسری بانوان و آمیختگی فرهنگ و اقتصاد در برنامه‌های ویژه بانوان و خانواده از جمله سیاست‌های اصلی و محوری ایجاد این باغ اردوگاه ویژه بانوان بوده است.
وی با بیان اینکه این اردوگاه بخشی از باغ بزرگ امام رضا(ع) در تقاطع بلوار خیام و توس است، اظهار کرد: حدود ۱۸ هکتار از این باغ بزرگ تبدیل به باغ اردوگاه «نجمه خاتون» برای بانوان شده است.
دژبرد با اشاره به ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری بانوان در این باغ اردوگاه توضیح داد: این مرکز ضمن فراهم کردن فرصت برای ایده‌پردازی بانوان، به دنبال حمایت از ایده‌های نو و خلاق بانوان و پشتیبانی از آن‌ها در جهت پرورش و تکمیل و پیاده‌سازی آنهاست.
وی با تأکید بر اینکه تبدیل خلاقیت‌ها و دستآوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کسب و کارهای خلاق بانوان در دستور کار قرار داده شده است، گفت: این مرکز همچنین متولی پیشبرد تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در کسب و کارهای خلاق فرهنگی ویژه بانوان است.
سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری بانوان، نمایشگاه و بازار خلاقیت و نوآوری بانوان، مرکز راهنمایی و مشاوره بانوان، بوستان کتاب و اندیشه، مرکز آموزش، نمایشگاه مفاخر جریان‌ساز فکری فرهنگی و اقتصادی بانوان، نمایشگاه سبک زندگی بانوی ایرانی، بوستان زن و خانواده و گلستان نونهالان را از جمله بخش‌های مختلف این باغ اردوگاه معرفی کرد.
سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: مراسم افتتاح باغ اردوگاه «نجمه خاتون» شنبه ۳ آذر ماه، ساعت ۱۲ ظهر، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن