اجتماعیزندگی

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی؛ دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 18530

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از شبستان، فیروز ابراهیمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سطح استان ۵۶۴۸ واحد صنعتی پروانه‌دار با ۱۹۳ هزار و ۴۰۰ اشتغال و سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار ۸۵۰ میلیارد تومان فعال است که از این میزان ۶۰۲ واحد با سرمایه ۱۶۲۸ میلیارد تومان و ۴۰ هزار و ۲۰۰ اشتغال در صنعت غذا است که این آمارها ۱۳ درصد واحدها، ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها و ۲۱ درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر به مشهد می‌آیند که بیش از ۶۰ درصد هتل‌های این شهر را اشغال می‌کنند و یکی از صنایعی که در ایام حضور گردشگران به‌طور ویژه دیده می‌شود صنعت غذا است.

وی با بیان اینکه از ۲۵ گروه کالای اساسی استان در ۱۹ گروه آن افزایش تولید و در ۶ گروه دیگر کاهش تولید داشتیم، خاطرنشان کرد: واقعی شدن نرخ ارز قدرت رقابت به حوزه صنعت بازگردانده و امروزه بازارها با کالاهای تولید داخل پر می‌شود و کمتر واردات را مشاهده می‌شود و اگر ممنوعیت‌ها نباشد میزان صادرات محصولات تولیدی استان به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.

ابراهیمی تصریح کرد: ۳۰ درصد واحدهای صنعتی استان با ظرفیت ۱۰۰ درصد نیروی انسانی فعال است و میزان اشتغال ۷۰ درصد مابقی ۱۰ تا ۹۰ درصد بوده است و گروه‌هایی که اسیر سیستم‌های بانکی نیستند به‌خوبی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد، تاکید کرد: این نمایشگاه از ۷ تا ۱۰ آذر ماه ۹۷ و با همکاری استانداری، خانه صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری، اتاق اصناف، اتحادیه هتلداران، اتحادیه رستوران‌داران و چلوکبابی‌ها، شهرداری، شورای اسلامی شهر و آیسسکو و به مدت ۳ روز در هتل همای شماره یک مشهد برگزار می‌شود و معتقدیم که صنعت گردشگری حاشیه سود بسیار بالایی دارد و اگر به این مهم توجه شود درآمدزایی و اشتغال خوبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

۳۰ غرفه از ۱۱ کشور در دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی دایر است

آرزو رجب‌پور هم در این نشست اظهار داشت: دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی از ۷ تا ۹ آذر ماه ۹۷ با حضور کشورهای ایران، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، گرجستان، مالزی و در هتل همای شماره یک مشهد برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی افزود: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه دایر است و اختتامیه این رویداد در تاریخ ۲۱ آذر ماه ۹۷ با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در همین مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ مجموعه خصوصی و ۱۰ مجموعه دولتی در این رویداد همکاری دارند، گفت: دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی برای ۳۰۰ نفر ایجاد شغل کرده است و به دنبال برگزاری یک نمایشگاه حرفه‌ای با استانداردهای بین‌المللی هستیم و هدف نهایی خود را در توسعه بازار و رونق صادرات تبیین کرده‌ایم.

رجب‌پور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار بازدیدکننده با کارت دعوت رسمی داشتیم و برای امسال بیش از ۱۲ هزار نفر پیش‌بینی شده است و اگر مکان مناسب‌تری در اختیارمان قرار بگیرد می‌توانیم ۲ مکان مجزا برای مخاطبان عام و خاص معین کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن