اسلاید شوشهری

شهردار مشهد: دوره جدید مدیریت شهری در مشهد دوره مدیریت عالمانه و جهادی خواهد بود

کد خبر : 42308

شهردار مشهد با بیان اینکه دوره جدید مدیریت شهری در مشهد دوره مدیریت عالمانه و جهادی خواهد بود، گفت: ان‌شاءالله رفتار سلیقه‌ای به کنار رفته و دوره مشارکت و خرد جمعی در شهر آغاز خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، سید عبدالله ارجاعی شب گذشته در مراسم تکریم شهردار سابق مشهد و معارفه خود که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکرم توفیق خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) را نصیب بنده کرد و امیدوارم لایق اعتماد شورای شهر باشم. بنده در تهران توسط وزیر کشور معارفه شدم و از آقای موحدیان، رئیس شورای شهر، تقاضا کردم که این مراسم فقط آیین تکریم آقای کلائی، شهردار سابق، باشد. آقای کلائی نیز راضی به این مراسم نبود اما با تقاضاهای بی‌شمار انجام شد.

وی افزود: راهبرد اصلی فرهنگی مدیریت شهری جدید مشهد در دوران پیش‌ رو تسری صفات امام معصوم به شهر است. حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) فلسفه ذاتی و وجودی شکل‌گیری شهر مشهد است که امیدوارم بتوانیم شاخص‌های مربوط به شخصیت این امام همام را در شهر جاری و ساری کنیم. امام هشتم امام مهربانی‌ها، عالم آل محمد(ص) و معین الضعفاست.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در منظومه خادم، زائر و مجاور به فضل الهی فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم. همچنین در حوزه کاهش متن از حاشیه و زیست‌پذیر بودن تمام جغرافیای شهر مشهد برنامه‌های کاربردی و اجتماعی تدوین شده که به موقع اطلاع‌رسانی و اجرایی خواهد شد.

ارجائی شیرازی عنوان کرد: بنده به عدالت تخصیصی به جای عدالت توزیعی پای‌بند هستم و معتقدم شهری موفق است که شهروندانش ثروتمند باشند. مشهد را با یاری شما، دلدادگان حضرت و بزرگان داخلی و خارجی که در این چند دوره به این شهر لطف داشتند، به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های شهر مشهد زیاد است. خانواده‌محوری و نشاط مومنانه از موضوعات اصلی در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود. در مجموع در ۶ سرفصل چشم‌انداز شهر را تدوین کرده‌ایم که با نظر تکمیلی اندیشمندان و ذی‌نفعان آن را تکمیل و اجرایی خواهیم کرد. موضوعات مد نظر در روزنامه شهرآرا چاپ شده که می‌تواند مورد نقد صاحب نظران قرار گیرد.

شهردار مشهد در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوره جدید مدیریت شهری در مشهد، دوره مدیریت عالمانه و جهادی خواهد بود. در این مسیر از تمام صاحبان اندیشه، خرد و اساتید حوزه و دانشگاه به جهت مشارکت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای اعتلای مشهدالرضا، جهان شهر اخلاق و معنویت، دعوت می‌کنم.

وی بیان کرد: امیدوارم در این دوره حجم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مشهد افزایش پیدا کند. همچنین حضور میهمانان خارجی در این مراسم نویدبخش تعاملات گسترده بین المللی مشهد در چهار سال آتی خواهد بود. مشهد را به لطف بزرگواران به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل خواهیم کرد.

ارجائی تاکید کرد: امیدوارم توسعه متوازن در شهر ایجاد شده، تمام نقاط شهر زیست پذیر شود و فاصله میان متن و حاشیه کاهش پیدا کند.

وی در خصوص اقدامات خود برای افزایش سهم مشهد از اعتبارات ملی خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی مهم است و سهم مشهد در نظر گرفته خواهد شد اما پتانسیل مشهد آن‌قدر زیاد است که می‌تواند به دیگر استان‌ها نیز کمک کند.

شهردار مشهد در خصوص استفاده از مدیران دوره گذشته مدیریت شهری عنوان کرد: ملاک ما دوره قدیم و جدید نیست بلکه جوانان شایسته کمربندهایشان را باید محکم ببندند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن