شهری

در جلسه شورای سلامت منطقه تاکید شد؛ لزوم تملک و تعیین تکلیف اراضی بایر در منطقه ۴

کد خبر : 18419

شهردار منطقه چهار مشهد در حاشیه جلسه شورای سلامت بر لزوم تملک و تعیین تکلیف اراضی بایر در این منطقه در راستای افزایش زیبایی بصری و ارتقاء سلامت شهروندان و بهداشت عمومی تاکید کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، غلامرضا غلامی در حاشیه این جلسه که با دستور کار راه های پیشگیری از آنفولازای پرندگان برگزار شده بود، گفت: واحدهای صنفی فروش پرندگان در خیابان میثم این منطقه سلامت شهروندان را از نظر بهداشتی با خطر مواجه کرده اند که در این خصوص اخطاریه های لازم صادر و جلساتی با مالکین آنها برگزار شده است.
غلامی در ادامه سخنانش به اراضی بایر سطح منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این اراضی علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی برای شهروندان، محلی برای تجمع معتادان و ایجاد ناامنی در محیط می باشند که طی سال های اخیر اقدامات گسترده ای برای تملک و تعیین تکلیف این اراضی در سطح منطقه و تبدیل آن ها به فضای سبز و بوستان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: اراضی واقع در طبرسی شمالی ۱۷ یکی از این موارد است که تاکنون ۵/۱ هکتار از آن توسط شهرداری این منطقه تملک و دو فاز از بوستان اقاقیا در آن احداث و به بهره برداری رسیده است و یک هکتار دیگر نیز در حال تملک پس از طی مراحل قانونی است.
غلامی ادامه داد: بوستان اقاقیا در ۲ فاز با مساحت ۱۵ هزار متر مربع و امکاناتی از قبیل وسایل ورزشی و بدنسازی پارکی، زمین بازی کودکان، آلاچیق های چوبی، آبنما و … جهت استفاده شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز منطقه در این اراضی احداث شده است.
شهردار منطقه چهار مشهد اضافه کرد: تملک ۵/۵ هکتار دیگر این اراضی از طریق قانونی در حال پیگیری است که  به صورت زمین های بایر رها شده و مشکلاتی را برای ساکنان آن محدوده ایجاده کرده است.
وی در پایان بیان داشت: هماهنگی با مراجع ذیصلاح جهت ممانعت از تجمع معتادین، جلوگیری از تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی، صدور مجوز احداث حسینیه در مجاورت بوستان اقاقیا جهت ایجاد محیطی امن و سالم و … از اقداماتی است که در این اراضی صورت گرفته است.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه معاون اجرایی منطقه ۴ شهرداری مشهد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات استقبال از مهر ۹۷ گفت: براساس ارزیابی و بازرسی صورت گرفته در شهرداری مشهد، این منطقه در طرح استقبال از مهر موفق به کسب رتبه برتر در میان مناطق سیزده گانه شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن