اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد: ۴۵۴ مکان ویژه اسکان زائران پیاده توسط اوقاف استان فراهم شده است

کد خبر : 18375

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۴۵۴ مکان ویژه اسکان زائران پیاده توسط اوقاف خراسان رضوی فراهم شده است.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های دهه وقف از ۱۵ تا ۲۴ آبان ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار و در روزهای شاخص این دهه به‌ویژه ایام دهه شفاعت و روزهای پایانی ماه صفر برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم(ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را در ۸۱ بقعه، اجتماع عظیم عزاداران نبوی را در ۶۶ بقعه، مراسم شهادت امام‌ رضا(ع) را در ۷۰ بقعه، قرائت زیارت از راه دور پیامبر اکرم(ص) را در ۴۵ بقعه، برپایی ۶۵ ایستگاه طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی خواهیم داشت.

وی افزود: ۴۵۴ مکان جهت اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه شفاعت و شهادت امام مهربانی‌ها با ظرفیت ۴۰ هزار زائر در هر شب برای اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) آماده شده که ۴۰۰ مکان آن در مشهد بوده و ۵۴ مکان دیگر در جاده‌ها و مسیرهای منتهی به مشهد که در مسیر زائران پیاده امام هشتم(ع) است قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های شاخص دهه وقف در استان، گفت: ۶۶ نشست ‌علمی و فقهی، برپایی ۲۳ ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری همایش یاوران وقف در دو سطح شهرستانی و استانی که همایش استانی آن در روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۷ در تالار نور برگزار می‌شود و در این مراسم از ۴۰ برگزیده حوزه وقف تقدیر می‌شود.

احمدزاده تصریح کرد: سال گذشته ۲۸۵ وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسید که از این میزان ۲۶ وقف جدید آن در دهه وقف به ثبت رسید و از ابتدای امسال تاکنون هم ۲۰۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده و در حال حاضر ۲۴ هزار ۹۲۴ موقوفه در سامانه جامع موقوفات کشور به نام خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی بازدید رایگان از موزه اختصاصی وقف را از ۱۹ تا ۲۴ آبان ماه ۹۷ خواهیم داشت و آثار وقف با همکاری مدیریت شهری در معرض دید مردم قرار می‌گیرد، همچنین برپایی ۱۵ نمایشگاه وقف و تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه وقف از دیگر برنامه‌های این حوزه در دهه وقف است و ستاد خبری دهه وقف هم اخبار این دهه را به‌صورت آنلاین منعکس خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به وقف علم و فناوری در استان، بیان کرد: خراسان رضوی شروع‌کننده طرح وقف علم و فناوری بود و آن را در کل کشور جاری و ساری کرد و وقف‌های مستقل و مشارکتی زیادی در حوزه علم و فناوری در سطح استان و کشور به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده و به دنبال ملی شدن وقف علم و فناوری هستیم.

احمدزاده گفت: در ایام اربعین حسینی موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی دایر بود و ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر شب با پذیرایی ۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر به همراه پخت ۹۳ هزار ۴۹۳ نان در نانوایی سیار داشتیم و حدود ۲۰ مبلغ خدمات فرهنگی مختلفی همچون اقامه نماز جماعت در ۳ وعده، مراسم‌های عزاداری، برپایی حلقه‌های معرفت و جلسات پرسش و پاسخ مباحث دینی و اعتقادی را داشتیم و این خدمات در حوزه‌های رفاهی و فرهنگی ارائه شد.

وی افزود: در موقوفه مهر فاطمی ۳ میلیارد تومان مشارکت شده و ۳۲۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان برای مشارکت واقفان تدارک دیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن