اجتماعی

به بهانه ۱۳ آبان اعلام شد؛ حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز

کد خبر : 18357

کمیته امداد خراسان رضوی ۲۵ هزار و ۱۹ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را تحت حمایت دارد که به آن‌ها خدمات می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گزارشی از حوزه دانش‌آموزی ارائه داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۱۳ آبان روزی است که نوجوانان و جوانان ایرانی با اسلحه علم و دانش در مقابل استکبار و طاغوت به صورت یک استراتژی دائمی و با تکرار هر ساله یک سطح جدید از استکبار ستیزی را در این روز به منسه ظهور می رسانند.
وی ادامه داد: دانش آموزان ایرانی در امتداد پایداری و تثبیت انقلاب اسلامی که همانا برخواسته از مبانی دینی با معماری امام راحل (ره) و با رهبری ولایت مطلقه فقیه امام خامنه ای نقشی همیشگی، پویا و کارآمد داشته باشد.
آسوده ضمن تبریک ۱۳ آبان روز دانش‌آموز بیان کرد: این نهاد اکنون ۲۵ هزار و ۱۹ دانش‌آموز تحت حمایت دارد که ۴۸ درصد آن شامل ۱۲ هزار و ۲۲۵ نفر دختر و ۵۲ درصد دیگر با ۱۲ هزار ۷۹۴ نفر جمعیت نیز پسر هستند.
وی با اشاره به اینکه ۳۱ درصد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی در مشهد ساکن هستند ادامه داد: هفت هزار و ۸۹۱ دانش‌آموز نیازمند در مشهد حضور دارند که از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
آسوده اظهار کرد: این نهاد در ابتدای سال تحصیلی با مشارکت سپاه پاسداران ۳۵ هزار سبد تحصیلی تهیه و بین دانش آموزان مددجو و غیر مددجو نیازمند توزیع کرد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه اکنون هیچ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد به علت فقر از تحصیل بازنمانده است افزود: کمیته امداد در خراسان رضوی در شرایط کنونی اقتصادی در کنار خانواده‌ها و دانش آموزان نیازمند خواهد بود و از کسانی که به دلیل فقر مالی ترک تحصیل‌کرده‌اند حمایت می‌کند.
وی یادآور شد: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، از دانش آموزان تحت حمایت خود با کمک به تقویت امور تحصیلی، ایاب و ذهاب، هزینه کتب درسی و اسکان خوابگاهی اقدام می‌کند.
شایسته ذکر است: کمیته امداد خراسان رضوی حدود ۲۰۰ هزار خانوار را تحت حمایت دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن