اجتماعیاخبار مهماستانی

رئیس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت استان خبر داد: طرح نذر مهریه برای حوزه سلامت بانوان با استقبال روبرو شد/ خدمت رسانی به ۷ هزار نفر در خراسان رضوی

کد خبر : 18061

خیر صرفا کسی نیست که پول داشته باشد بلکه آنانى که هنر و تخصص خود را در راستای سلامت جامعه مصروف می نمایند، از دیدگاه ما نیز خیر به شمار می روند و اعضا زیادی بدین شکل باشورا در کمک رسانی به بیماران همکاری و همراهی دارند .
به گزارش صبح مشهد، رئیس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت در گفتگو با خبرنگار ما و در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت گفت: ترویج سبک زندگی سالم از اولویت های شورا محسوب می شود و ما به دنبال تدوین و اجرای طرح های سلامت محور که جلب و افزایش مشارکت اجتماعی را به دنبال داشته باشد، هستیم.
آرزو حیدریان، راه اندازی اولین سمن سرای سلامت کشور، در مشهد را در راستای اهداف وزین شورا بر شمرد و خاطر نشان ساخت: ما در حوزه های عمران سلامت، مددکاری، آموزش وپژوهش و پیشگیری از بیماریها فعال هستیم و در این زمینه از همه خیرین چه آنان که با بذل مال خویش و چه کسانی که دانش و تخصص خود را در اختیار شورای مشارکت های زنان می گذارند، مشارکت می گیریم.
حیدریان در ادامه با اشاره به این که، همه اعضای جامعه می توانند خیر باشند، افزود: هم اکنون بیش از یک هزار خیر با پول، دانش و تخصص خویش به ۷ هزار نفر از هم استانى های عزیزمان از طریق این شورا خدمت رسانی می کنند.
وی با تشریح عملکرد شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی طی نیمه نخست سال جاری گفت: همایش اوتیسم و بحث درباره مسائل و مشکلات خانواده های گرفتار با این بیماری و به روز رسانی دانش مربیان این حوزه ، برگزاری کنفرانس تازه های متابولیک با همکاری بیمارستان اکبر در راستای سیاست پیشگیری و اطلاع رسانی به مادران باردار، همکاری با بنیاد بخشش در خصوص پیشگیری از بیماری های ناشنوایى و برگزاری همایشهای حوزه ژنتیک جهت مادران دارای کودک با مشکلات از بدو تولد و تلاش جهت جذب مشارکت خیرین از جمله اقدامات اخیر این مجموعه بود. همچنین طرح توزیع لوازم ورزشی در روستاهای محروم سطح استان با عنوان « ورزش ، روستا ، سلامت »با هدف تامین سلامت جسم و روان کودکان روستا و کاهش آسیبهای اجتماعی ، ترویج فرهنگ تغذیه سالم و اموزشهای سبک صحیح تغذیه در قالب طرح «طعم مهربانی»در سطح استان ، توزیع ۵ هزار پک سلامت با هدف افزایش بهداشت دهان و دندان جهت کودکان در سطح استان و اجرای تورهای اجتماعی « زیارت ، نشاط و سلامت » در جهت ارتقای سلامت معنوی و جسم و روان عزیزان و برنامه های آموزشی ،بهداشتی در حوزه های مختلف سلامت هم طی ۶ ماهه سال ۹۷ انجام شده و همچنان ادامه دارد.
حیدریان افزود: همچنین طرحی را با عنوان نذر سلامت زنان نوغان که همان نذر مهریه در حوزه سلامت هست در سطح کشور در حال اجرا داریم و تا کنون گروهی از بانوان خیر بخشی از مهریه خود را به همین منظور در اختیار این شورا قرارداده اند.
حیدریان در ادامه به هفته سلامت بانوان که در اواخر مهرماه و با شعار حرکت برای سلامت زنان هست، اشاره کرد و افزود: در این هفته برنامه های متنوعی در حوزه سلامت بانوان با همکاری سایر ارگانها از جمله دانشگاه فردوسی ، سازمان انتقال خون استان ، مدارس متوسطه و برخی از سمن های حوزه سلامت استان در دستور کار خود داریم. از جمله این برنامه ها می توان به غربالگریهای سلامت زنان ، برگزاری همایش های سلامت محور حوزه زنان ، برگزاری برنامه های ورزشی بانوان و سایرنام بردکه تماما با هدف ترویج سبک صحیح زندگی و پیشگیری از بیماریها برنامه ریزی شده است.
رییس کمیسیون جمعیت و سلامت مجمع مشورتی زنان استان خراسان همچنین ازبرگزاری سومین نمایشگاه «زنان ، اشتغال ، سلامت» به منظور افزایش سلامت روان بانوان و افزایش توانمندی های ایشان با همکاری کمیسیون اشتغال و اقتصاد مجمع مشورتی استان خبر داد و افزود این نمایشگاه همزمان با هفته سلامت زنان برگزار خواهد شد و بخشی از عواید آن صرف درمان کودکان بیمار می شود، وی ابراز امیدواری کرد، روزی فرا رسد تا همه مراکز خیریه با هدف هم افزایى و در کنار یکدیگر برای پیشگیری و رفع مشکلات آسیب دیدگان و گروه های کم برخوردار جامعه به شکل متحد و هماهنگ عمل نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن