شهری

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد: مدعیان، پاسخگوی شرایط امروز کودکان باشند

کد خبر : 17916

کسانی که امروز ادعای متولی گری امور کودکان را دارند، باید پاسخگوی مشکلات موجود این قشر از جامعه باشند.
به گزارش صبح مشهد، محسن حسینی پویا در واکنش به اظهارات یکی از مسئولان درباره طرح شهر دوستدار کودک اظهار کرد: اخیرا یکی از مدیران در حوزه کودک، گویا فقط خود را صاحب اختیار و صاحبنظر می‌دانند و به جای آنکه در تدقیق وتعمیق شهر دوستدار کودک مشارکتی داشته باشد و وظایف سازمانی خود را انجام دهند، به صورت کلی اظهار داشته که کسانیکه کودکان را نمی‌شناسند در این موضوع ورود کنند.
وی ادامه داد: مطابق بند ۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر، شورای شهر باید به نقایص و کمبودها ورود کند بنابراین دارای صلاحیت می‌باشد.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ورود شورا به اینگونه مسائل توسط کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی انجام می گیرد که در این راستا، طرح شهر دوستدار کودک هم در کارگروه تخصصی حقوق شهروندی با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه علوم اجتماعی، روانشناسی، حقوق، جرم شناسی، شهرسازی و انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان، و با نظر خواهی از همه صاحبنظران مرتبط با حوزه کودک تهیه شده است.
حسینی پویا با بیان اینکه نظر خواهی در خصوص طرح دوستدار کودک همچنان ادامه دارد، افزود: ادعای اینکه این طرح توسط اشخاصی تهیه شده که کودکان را نمی‌شناسند، ادعایی گزاف و دور از واقعیت است.
وی اظهار کرد: اگر مسایل کودکان در این شهر صاحب مشخصی دارد و عده ای ادعا می کنند که صاحب آن هستند، باید پاسخگوی شرایط موجود نیز باشند.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با طرح این سوال که آیا در شرایط موجود حقوق کودکان آنطور که باید و شاید رعایت می شود؟ گفت: سالانه چند هزار مورد خشونت علیه کودکان داریم؟ روزانه چند مورد کودک آزاری به ثبت می رسد؟ کسانی که امروز ادعای متولی گری امور کودکان را دارند، تا الان چه اقداماتی در این حوزه انجام داده اند؟ اگر تا به امروز کار کارشناسی درباره کودکان انجام شده، خروجی مشخص آن چه بوده است؟ باید مدیران مربوطه پاسخگوی شرایط موجود باشند چراکه اتفاقات امروز نتیجه کار آنهاست.
حسینی پویا گفت: پیش نویس طرح شهر دوستدار کودک چند روزی است که بر روی سایت شورای شهر نمایش داده شده لذا از همه صاحبنظران درخواست می کنیم اگر نکته ای درباره مفاد طرح پیشنهادی این طرح دارند، ارائه کنند تا در اصلاحات طرح اعمال شود.
وی تاکید کرد: ما دست همکاری را به طرف همه متخصصان دراز می کنیم و درخواست داریم که در رفع اشکالاتی این طرح به ما کمک کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن