اجتماعی

یادی از شهدای مرزبانی استان؛ سرباز شهید امیر محمد مکاری اسوه ایثار و خادم اهل بیت

کد خبر : 17788

شهید مکاری در بیست ویکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ در استان خراسان رضوی شهرستان خلیل آباد در خانواده ای متدین و ولایتمدار چشم به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی اش را در فضای معنوی و انقلابی خانواده سپری کرد و از حضور والدین بزرگوارش بهره های فراوانی کسب کرد. او تحصیلات خود را در همانجا به پایان رساند و سپس به عضویت بسیج درآمد. علاقه وافر او به نظام و حفظ ارزش های انقلاب وی را راهی خدمت مقدس سربازی نمود. پس از طی دوره آموزشی به مرزبانی سیستان و بلوچستان انتقال یافت. روح بلند و بسیجی وار او دشواری های خدمت در منطقه ی مرزی را برای وی آسان کرد. این مجاهد فی سبیل الله با تاسی از شهیدان اسلام و باتوکل برخداوند متعال شبانه روز در مرزهای شرقی کشور تلاش میکرد. سرانجام در ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در حین اجرای ماموریت های محوله و به هنگام درگیری با اشرار مسلح شربت شهادت نوشید، و به مقام اولیا الله رسید. «روحش شاد»
خدمات و مسئولیت شهید در ناجا :
شهید مکاری بعنوان سرباز در مرزبانی سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت بود، این جاهد فی سبیل الله در طول مت خود، خواب از چشمان دشمنان گرفته بود و اجازه تعرض دشمن به میهن اسلامی را نمی داد.
فضایل و سجایای اخلاقی شهید :
شهید مکاری این دلاور غیور مومن و وارسته و مجاهدی دلیر بود. او عاشق اهل بیت و خصوصا اباعبدالله الحسین (ع) بوده و درهیئت محل سکونت افتخار خادمی خاندان عصمت و طهارت داشت. ایثار، فداکاری، صداقت و مهربانی از برجسته ترین ویژگی های این مجاهد راه حق بود.
توصیه شهید :
همرزمانم؛ شمار را سفارش میکنم که در مراسم های اهل بیت (ع) شرکت جسته و لباس خادمی آن بزرگواران را بر تن کنید. خط رهبری که ادامه ی راه ائمه اطهار (ع) است را ادامه دهید

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن