زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجه الاسلام پژمان فر مطرح کرد؛ همتی برای فعال کردن موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی صورت نگرفته است!

کد خبر : 17762

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه همتی از جانب مسؤولان دولتی به‌ویژه استاندار نسبت به‌فعال کردن موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی انجام نشده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، گفت: در تمام دنیا، نگهداری و مراقبت از آثار تاریخی به‌ویژه آثار مرتبط با ایثار و رشادت‌های یک ملت در دفاع از آب و خاک خود یکی از اموری است که همواره مورد توجه و پیگیری قرار می‌گیرد و حتی اگر این اتفاقات مربوط به‌صدها سال قبل باشد باز هم آن را بخشی از تاریخ خود می‌دانند و در مراقبت از آنها می‌کوشند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کشور ما در ۸ سال دفاع مقدس، مردم شدیدترین مشکلات را متحمل شدند و رشادت‌های بی‌نظیر را به‌ارمغان آوردند که به‌عنوان یک میراث فرهنگی ارزشمند برای کشور به‌شمار می‌آید و بخشی از آن در قالب موزه‌های دفاع مقدس قابل نمایش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از دو سوم استان‌های کشور باغ موزه‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده اما در خراسان رضوی با وجود اینکه یکی از پرچمداران عرصه دفاع از میهن بوده و هزاران شهید را تقدیم کرده، تاکنون تاسیس این موزه به‌سرانجام نرسیده و در بدترین وضعیت از نظر تخصیص اعتبار و بلاتکلیفی قرار دارد.

پژمانفر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره قبلی در مورد مکان باغ موزه و اعتبارات، مصوباتی داشتند؛ متذکر شد: اما شورای پنجم گره‌گشایی مشخصی در این زمینه انجام ندادند و مصوبات شورای قبلی نیز عملیاتی نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه همتی از جانب مسؤولان دولتی به‌ویژه استاندار نسبت به‌فعال کردن موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی انجام نشده و این امری نگران‌کننده بوده که اعتراض عمومی ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای استان را به‌همراه داشته است.

وی ادامه داد: چرا خراسان رضوی باید در زمینه راه‌اندازی موزه دفاع مقدس اینقدر ضعیف عمل کند و درحالی که بالاترین رتبه‌ها را در عرصه دفاع مقدس داشته، اما زمینه‌ای برای به‌نمایش گذاشتن این ظرفیت‌ها در استان فراهم نشده است؟

پژمانفر با اشاره به‌اینکه چنین موزه‌ای می‌تواند مرکزی باشد برای میلیون‌ها زائری که به‌مشهد سفر می‌کنند تا در کنار بهره‌مندی از ظرفیت معنوی حرم رضوی با رشادت‌های مردم خراسان رضوی نیز آشنا شوند و وقت خود را در بازدید از این موزه بگذرانند؛ یادآور شد: تاکنون پیگیری‌های فراوانی در تهران و استان در این زمینه انجام شده است و در جلسه‌ای که با مدیرکل مسکن و شهرسازی داشتیم، قرار بود طبق دستور وزیر، مساعدت‌هایی انجام شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باتوجه به‌اینکه این امر مربوط به‌کمیسیون فرهنگی مجلس می‌شود، بنده در نشست‌ها و جلسات متعدد حضور داشته و مرتبا در این زمینه پیگیری کرده و مکاتبات مختلفی داشتم؛ گفت: اما ضعف شدید اراده و اینکه انجام این مهم در اولویت کاری مسؤولان استان نیست، سبب شده که کار تاکنون به‌نتیجه نرسد که در تلاش هستیم بتوانیم روند متوقف شده را برطرف کنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن