اجتماعیاخبار مهم

مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد؛ ۵۱۴ روستای خراسان رضوی تحت پوشش خدمات متعدد عمرانی و بهداشتی درمانی رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) قرار گرفتند

کد خبر : 17760

۳۵۰ گروه جهادی در خراسان رضوی توانستند ۵۱۴ روستا را تحت پوشش خدمات عمرانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، بهداشتی درمانی و فرهنگی آموزشی قرار بدهند.

نشست خبری مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، محمد روحانی ظهر امروز در خصوص عملکرد بسیج سازندگی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص)۲ که از نهم تا بیست و نهم شهریور ماه برگزار شد، ۶۵۰۰ نیروی جهادگر در قالب ۳۵۰ گروه جهادی در سطح استان حضور پیدا کردند که ۵۱۴ روستا را تحت پوشش خدمات عمرانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، بهداشتی درمانی و فرهنگی آموزشی قرار دادند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی تصریح کرد: در مجموع ۲۶۸ پروژه عمرانی شامل ساخت مسجد و حسینیه، خانه عالم، ساخت خانه برای محرومین، احداث پروژه و ترمیم سیستم آبرسانی آب شرب، احداث مدرسه و خانه بهداشت و در بخش اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی ۲۹۳ مورد برنامه شامل ایجاد بنگاه‌های کوچک و کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

روحانی افزود: در بخش بهداشتی و درمانی در مجموع ۳۳۷۴ مورد خدمت رسانی داشتیم که شامل خدمات مشاوره و روانشناسی و آموزش بهداشت، خدمات بینایی سنجی و شنوایی سنجی، توزیع تعداد اقلام بهداشتی و سلامت، ویزیت متخصص و پزشک عمومی و توزیع دارو همچنین در بحث فرهنگی و آموزشی ۳۵۰۷ مورد اقدام صورت گرفته که در بخش های اکران فیلم و مستند، برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی، کتابخانه های تجهیز شده، توزیع اقلام آموزشی فرهنگی و کلاس های عقیدتی،اخلاقی و قرآنی بوده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته توسط بسیج سازندگی افزود: با مشارکت آستان قدس رضوی ۷۸ مورد قنات تکمیل شده و به بهره برداری رسیده و مفتخریم که با کمک خود مردم و همت بسیجیان و با حداقل بودجه و امکانات توانسته‌ایم این اقدام را انجام دهیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات از منابع بانک مهر اقتصاد و همچنین تسهیلات طرح کارا که با مشارکت اداره تعاون و کمیته امداد و بانک‌های مختلف با هدف کمک و راهنمایی به مردم در جهت طرح‌نویسی، پیگیری بودجه و اعتبار صورت دادیم، ۱۰ میلیارد تومان وام برای دریافت خدمات طرح کارا از مجموعه تسهیلات دولت انجام شده است.

روحانی با اشاره به طرح پروار‌بندی دام سنگین که در شهرستان‌های قوچان و چناران برگزار شد افزود: این طرح در گناباد نیز قرار است اجرا شود از معضلات ما کمبود گوشت گاو است که با احداث کارگاه‌های کوچک بتوانیم این نیاز را برطرف کنیم؛ همچنین طرح پرواربندی دام سبک در شهرستان‌های مختلف از سال گذشته و کارگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها با هدف تامین نیاز گوشت بازار راه‌اندازی شده است

وی ادامه داد: حرف اساسی ما با صنعت و مدیران صنایع است که با بهانه تحریم، اجناس خود را گران می‌کنند؛ آقایان مدیر کارخانجات و صنایع بفرمائید ما چه چیز را نمی‌توانیم بسازیم؟ لطفا بیائید و لیستی از ناتوانی‌هایمان را اعلام کنید تا جامعه نخبه کشور آن را با استاندارد روز دنیا بسازند؛ چه چیز را نمی‌توانیم بسازیم؟حقیقتا به ما بر‌می‌خورد که به بهانه تحریم اجناسی گران و کمیاب می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن