اخبار مهمدانش و فناوری

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛ مدارس استان میزبان ۱/۲ میلیون دانش آموز خواهند بود/ کمبود معلم جبران شد

کد خبر : 17724

فرایند آماده سازی مدارس، تجهیزات و نیروی انسانی در استان به مراحل پایانی رسیده و هم اکنون این استان آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

در آستانه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، قاسمعلی خدابنده گفت: اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، بکارگیری معلمین بازنشسته و دانش آموختگان مهر ماه دانشگاه فرهنگیان و تامین نیرو از طریق پرداخت حق التدریس به معلمان شاغل مهمترین راهکارهای اجرایی برای رفع کمبود نیروی انسانی در سال جدید تحصیلی بوده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس در کنار فعالیت یک هزار و ۱۱۵ کلاس و به همین تعداد معلم در قالب طرح خرید خدمات آموزشی، ۱۵۰۰ کلاس دیگر نیز به این ظرفیت افزوده می شود.
وی گفت: ۲۴۰۰ نفر از عوامل اجرایی مدارس شامل مدیر و ناظم که معادل ۱۶ درصد عوامل اجرایی مدارس استان هستند نیز با اجرای طرح صرفه جویی نیروی انسانی به کلاسهای درس هدایت شده اند.
خدابنده افزود: علاوه بر آن ۸۰۸ نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان نیز وارد کلاس درس می شوند.
وی اظهار داشت: برون سپاری آموزشهای فنی و حرفه ای و کار و دانش به ارگان های دولتی ، تامین بخشی از نیاز با پرداخت حق التدریس به نیروهای شاغل و بازنشسته از دیگر اقدامات انجام شده در جهت تامین نیاز و رفع کمبود ۱۳ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان است.
وی گفت: فرایند آماده سازی مدارس، تجهیزات و نیروی انسانی در استان به مراحل پایانی رسیده و هم اکنون این استان آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.
دبیر ستاد پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آغاز سال جدید تحصیلی توام با استقرار پایه دوازدهم است به این معنا که دانش آموزان این پایه علاوه بر امتحانات نهایی همزمان باید در کنکور سراسری هم شرکت کنند و سوابق تحصیلی آنان در نتیجه کنکور محاسبه می شود.
رضا صابری تولایی افزود: ویژگی دیگر سال تحصیلی جدید سه ساله شدن هنرستانهای فنی و کار و دانش است و هنرجویان در هنرستان ها باقی می مانند.
وی با بیان اینکه همزمان با مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در روز یکشنبه هفته آینده، زنگ ایثار و شهادت نیز مقارن با نماز ظهر و عصر در مدارس به صدا درخواهد آمد اظهار داشت: زنگ عشایر نیز در یکی از روستاهای عشایری سبزوار در این روز به صدا در می آید.
وی گفت: جمعیت دانش آموزی این استان در مقایسه با سال تحصیلی گذشته ۴٫۲ درصد و تعداد کلاسهای درس در این استان ۳٫۷ درصد افزایش داشته و رشد واحدهای آموزشی استان ۱٫۲ درصد بوده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه یک سوم مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی است افزود: مقاوم سازی و نوسازی مدارس طبق برنامه ریزی در حال انجام است و هیچ مدرسه ناایمن در مهر امسال فعال نخواهد بود.
وی در باره نحوه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار داشت: بر اساس این قانون همکارانی که شرایط بازنشستگی دارند و در ادارات مشغول ادامه خدمت هستند باید بازنشسته شوند ولی می توانند در مدرسه و فعالیت آموزشی استمرار خدمت داشته باشند.
صابری تولایی گفت: بر این اساس ۱۵ نفر در اداره کل و ادارات و مناطق آموزشی هستند که ۲ نفر آنان طی ماه گذشته بازنشسته شده و ۱۳ نفر دیگر نیز طی ۲ ماه آینده از فعالیت اداری بازنشسته خواهند شد.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن