اجتماعیزندگی

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تشریح کرد: قصه ۲ میلیارد ریال طلا و جواهر در سطل زباله سرکوچه چه بود؟

کد خبر : 17659

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی به تشریح پرونده پیدایش ۲ میلیارد ریال طلای مفقود شده در مشهد پرداخت.

️به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”ابراهیم قربان زاده” گفت: یکی از شهروندان در تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ از مفقود شدن طلا و جواهرات گران قیمت در خانه اش خبر داد.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با دریافت این گزارش و با توجه به حساسیت موضوع، دستورات لازم به فرماندهی انتظامی مشهد برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: تیم های دایره تجسس کلانتری سناباد مشهد بلافاصله وارد عمل شدند و با توجه به این که خانه مسکونی شاکی پرونده، دارای دوربین کنترلی مداربسته بود، فردی در حال جمع آوری ضایعات، پلاستیک طلاها را از سطل زباله جلوی خانه برداشته و با خود برده بود را چهره زنی و پس از بررسی های کارشناسان مورد شناسایی قرار دادند.
️جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: تیم دایره تجسس کلانتری سناباد، این فرد که به اتهام مواد مخدر دارای سابقه کیفری بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به منزل مسکونی اش مراجعه کردند.
️سرهنگ قربان زاده گفت: مرد جوان با دیدن ماموران کلانتری، تمام طلاها و جواهرات را بدون هیچ گونه کم و کاستی تحویل آن ها داد و به همراه شاکی پرونده به کلانتری سناباد انتقال یافت.
️وی اظهار داشت: این مجموعه طلا و جواهر که شامل یک قطعه سکه تمام بهار آزادی، سه قطعه ربع سکه، سه قطعه سکه پارسیان، دستبند لیره، شمائل به همراه زنجیره، دستبند حصیری، گردنی سنگین وزن با زنجیره دستبند هندی، ۲ گلوبند با زنجیر، ۲ حلقه النگوی بچه گانه، ۲ جفت گوشواره، نیم ست، گل گردنی، انگشتر توری سفید، نیم ست نقره قیمتی بود و بیشتر از یک میلیارد تومان ارزش داشت به مالک آن تحویل داده شد.
️جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از تلاش، دقت و سرعت عمل کلانتری ۱۵ سناباد در پیگیری سریع این پرونده تشکر کرد.
شهروندان توصیه های پلیسی را جدی بگیرند:
️سرهنگ قربان زاده در بخش پایانی اظهارات خود گفت: نگهداری طلا و جواهر و وجوه نقدی بدون توجه به توصیه ها و هشدارهای مراقبتی و کنترلی پلیس در داخل خانه و آن هم در محلی خارج از گاوصندوق استاندارد و ایمن، خطرناک است و شهروندان باید به توصیه های پلیسی در این گونه موارد توجه بیشتری داشته باشند.
طلاها را همسرم داخل سطل آشغال گذاشته بود:
️شاکی پرونده در اظهارات خود به پلیس گفت: شب گذشته به اتفاق همسرم قصد خروج از خانه را داشتیم و طبق روال همیشه پلاستیک زباله ها را از داخل اتاق و آشپزخانه جمع کردم و جلوی در خانه گذاشتم.
این شهروند افزود: وقتی به خانه برگشتیم همسرم به داخل اتاق رفت و در حالی که خیلی نگران و مضطرب بود بیرون آمد و گفت: طلاهایش را داخل سطل آشغال اتاق گذاشته بود و الان طلا و جواهرات سرجایش نیست.
️️شاکی پرونده افزود: من که تازه فهمیدم، از همه جا بی خبر پلاستیک طلاها را با دیگر زباله ها سرکوچه گذاشه ام، نفهمیدم چه طور خودم را جلوی در خانه رساندم و تمام پلاستیک آشغال ها را بررسی کردم اما اثری از طلاها نبود.
حالم را نمی فهمیدم، بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و خدا خیرشان بدهد ماموران کلانتری ۱۵ سناباد را که خیلی سریع وارد عمل شدند و طلا و جواهراتی که بیشتر از ۲ میلیارد ریال ارزش داشت را با ردزنی های علمی پلیسی پیدا کردند.
️واقعا از پلیس زحمتکش سپاسگزارم و این را می گویم که شهروندان باید بیشتر مراقب باشند چون خیلی از مشکلات و گرفتاری هایی که برای ما ایجاد می شود ناشی از سهل انگاری و بی توجهی به هشدارهای پلیسی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن