زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

جشنواره ملی عکس «خانه دوست» به همت آستان قدس برگزار می‌شود

کد خبر : 17627

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» به همت آستان قدس برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، محمدعلی چمی‌گو ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: موسسه آفرینش‌های هنری آستان مقدس رضوی در راستای اهداف فرهنگی خود مبنی بر پاس‌داری از میراث هنر اسلامی، توسعه فرهنگ رضوی، ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) در میان مجاوران و زائران و… ششمین دوره جشنواره ملی عکس «خانه دوست» را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره از سال ۹۲ شروع به کار کرده و هر ساله به صورت منظم برگزار می‌شود، ابراز کرد: در ۵ دوره گذشته ۵ هزار و ۴۳۴ عکاس در این جشنواره شرکت کردند و ۵۹ هزار عکس با موضوع زیارت به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

چمی‌گو به تفاوت‌های برگزاری ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» با دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت: امسال به دهه پایانی صفر و پیاده روی زائران رضوی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی را ترویج فرهنگ خدمت، خادم و مخدوم دانست و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح مهم همه عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توانند به عنوان خادم‌یار حضرت رضا(ع) نیز ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا(ع) در استان‌های مختلف کشور نمایندگی دارد، تصریح کرد: به همت دفاتر نمایندگی استان‌ها کانون‌های خادم‌یاری هنری در استان‌ها تشکیل شده است که موسسه آفرینش های هنری با مشارکت این کانون‌ها ورکشاپ‌های هنری ویژه عکاسان شرکت‌کننده در ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در دهه پایانی ماه صفر قرارگاهی در مسیر راهپیمایی زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود تا بیش از ۱۰۰ عکاس برتر کشور بتوانند به راحتی صحنه‌های زیبایی از پیاده‌روی زائران رضوی را ثبت و ضبط کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن