زندگیشهری

آستان قدس رضوی با بازگشایی معابر بلوار نماز مشهد مخالفتی ندارد

کد خبر : 17576

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی پیرامون اخبار منتشره در خصوص محدوده اراضی آبشار و بلوار نماز توضیحاتی ارائه و تاکید کرد: آستان قدس رضوی کلیه تعهدات خود را در این خصوص انجام داده است.
به گزارش صبح مشهد، غلامرضا رحمتی زاده در گفت¬وگو با خبرنگار آستان نیوز درخصوص اخبار منتشره پیرامون موضوع اراضی آبشار یک و ۲ موقوفه آستان قدس رضوی و معبر بلوار نماز که در این اراضی طراحی شده است، گفت: اراضی موقوفه آبشار ۲ دارای طرح مصوب کمیسیون ماده پنچ استان بوده که بخشی از آن در اجاره ارتش و بخشی در اختیار آستان قدس رضوی است.
وی تصریح کرد: طبق طرح مصوب برخی از آماده سازی ها با مشارکت آستان قدس رضوی و ارتش انجام شده که با توجه به سطوح بالای این اراضی و صلاحیت و حدود اختیارات کمیسیون ماده پنچ استان، تصویب نهایی طرح مستلزم تأیید توسط شورای عالی شهرسازی کشور است که این موضوع در دست بررسی این شورا قرار دارد.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: حسب پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد و همچنین موافقت ارتش، عملیات آماده سازی معابر اصلی آبشار۲ انجام گرفت و بازگشایی بخشی از بلوار نماز که در این اراضی قرار داشت در سال گذشته صورت پذیرفت. آستان قدس رضوی همراستا با نظر سایر نهادها علی رغم اینکه این طرح تاکنون به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور نرسیده مخالفتی در این خصوص نداشته است.
رحمتی زاده در خصوص اراضی آبشار یک که طرح آن در حال بازنگری است، گفت: حسب توافقات فی مابین آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت توس گستر، آستان قدس رضوی به تعهدات خود در خصوص این اراضی عمل نموده و زمین را در اختیار قرار داده است و لیکن تاکنون تعهدات سایر طرفین به صورت کامل اجرا نشده است.
وی در خصوص بازگشایی بلوار نماز در اراضی آبشار یک گفت: برغم اینکه تعهدات از سوی سایر طرفین اجرایی نشده است با نظر مساعد قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مشروط بر اینکه سایر دستگاه ها به تعهدات خود عمل نمایند مجوز تکمیل عملیات فنی و عمرانی داده شده است.
معاون املاک و اراضی آستان قدس در پایان گفت: بازگشایی کامل بلوار نماز منوط به اجرایی شدن کامل تعهدات دستگاه های مربوطه مبنی بر اصلاح و بازنگری طرح آماده سازی اراضی آبشار یک، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تعیین تکلیف تصرفات صورت گرفته می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن