اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد؛ آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خراسان رضوی

کد خبر : 17558

آیین اختتامیه «هشتمین جشنوراه کتابخوانی رضوی» در استان خراسان رضوی با حضور استاندار و معاون دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آیین اختتامیه «هشتمین جشنوراه کتابخوانی رضوی» در استان خراسان رضوی با حضور علیرضا رشیدیان استاندار، امین متولیان معاون برنامه ریزی ،پژوهش و فناوری اطلاعات دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، هادی امیری سرپرست اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری، محمود رضا برازش مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز یکشنبه در ابتدای این مراسم گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف احیاء امر اهل بیت(ع)، ترویج زیباییهای کلام اهل بیت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از طریق سیره و منابع رضوی برپا شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کردند که در سال جاری این مشارکت با افزایش دوبرابری به بیش از ۱۶۰هزار نفر رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: تابستان امسال اردوی جهادی جشنواره کتابخوانی رضوی در روستاها راه اندازی شد و کتابداران در اقدامی جهادی با حضور در روستاها قصه های رضوی را برای کودکان تعریف کردند و نقاشیهایی با این مضمون توسط کودکان کشیده و جمع آوری شد.

وی افزود: یکی از نکات ویژه جشنواره کتابخوانی امسال مشارکت ارتش شاخه شمالشرق کشور بود که باعث شد این جشنواره به سربازخانه ها نیز راه یافته و ۱۵هزار ارتشی نیز در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ خانواده نیز در خراسان رضوی به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند که اتفاق مبارکی است چون می تواند در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر باشد و همچنین دو هزار و ۱۲۵ نفر زندانی نیز در جشنواره مشارکت کردند.

وی همچنین گفت: طی هفته دولت امسال پنج پروژه مرتبط با کتابخانه ها نیز در خراسان رضوی افتتاح شد و امروز نیز کتابخانه سیار به همت انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان مشهد رونمایی می شود که این کتابخانه دومین کتابخانه سیار در شهرستان مشهد مقدس است که توسط خیران اهدا شده و مسیر فعالیت این کتابخانه حاشیه شهر مشهد است.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با رویکرد ترویج سیره ائمه اطهار(ع) را از اولویتها ذکر و بیان کرد: برای تحقق این مهم برنامه های متفاوتی در دستور کار است که جشنواره کتابخوانی رضوی و برگزاری جلسات نشست کتاب خوان و معرفی کتاب از آن جمله هستند

امین متولیان در ادامه با معرفی کتاب عیون اخبارالرضا(ع) قسمتهایی از این کتاب را با موضوع ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای حضار قرائت کرد.

محمدحسین روشنک رئیس انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: از همه خیران درخواست می کنم در امر راه اندازی کتابخانه مرکزی مشهد کمک کنند زیرا کتابخانه سازی نقش مهمی در توسعه فرهنگ جامعه دارد.

طی این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی ضمن تجلیل خانواده شهید حسن قاسمی دانا نخستین شهید مدافع حرم، از برگزیدگان و دست اندرکاران هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.

شایان ذکر است جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد و در هشتمین دوره این جشنواره امسال هفت عنوان کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال در موضوع سیره امام رضا (ع) به مخاطبان عرضه شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن