زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اجرای طرح «سلام بر امام» در ۱۰۰۰ مسجد خراسان رضوی

کد خبر : 17508

مسئول کانون جوادالائمه(ع) با بیان اینکه طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله با عنوان «سلام بر امام» در ۱۰۰۰ مسجد خراسان رضوی در حال اجراست، گفت: نگاه ما به برگزاری این طرح در سطح بین‌المللی و بین کشور‌های جهان اسلام است.
به گزارش صبح مشهد، مهدی رجب پور، مسئول کانون جواد الائمه(ع)، امروز در نشست خبری که همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) در مرکز این کانون در خصوص طرح سلام بر امام بیان کرد: طرح ملی قرائت زیارت امین الله با عنوان «سلام بر امام» از دهه کرامت سال ۹۶ به همت آستان قدس رضوی طراحی گردیده و در فروردین ۹۷ با تشکیل دبیرخانه دائمی این طرح به مرحله اجرا رسید.

وی گفت: با توجه به فضائل بسیار زیارت امام رضا(ع) و تصریح برخی روایات مبنی بر زیارت از راه دور ائمه اطهار(ع) در کشوری که متعلق به امام رضا(ع) است، ضروری است بستری وجود داشته باشد که دل‌های مردم حداقل هفته‌ای یک‌ بار متوجه بارگاه آن امام شود.

رجب پور گفت: بهترین مسیر برای این هدف ایجاد زمینه‌هایی در مکان‌های مذهبی و به خصوص بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور بود تا در روزهای زیارتی امام رضا(ع) ارتباط قلبی بین مردم و امام رضا(ع) برقرار شود. از این‌ جهت چهارشنبه‌ شب‌ها پس از نماز مغرب و عشاء برای اجرای طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله همزمان با حرم مطهر رضوی انتخاب‌ شده است.

مسئول کانون جواد الائمه(ع) افزود: حضور مردم شرط اول استمرار طرح قرائت زیارت امین‌الله است و به همین جهت یک تشکل مردمی برای این طرح پیشگام شده است. امیدواریم مردم برای ابراز ارادت به امام رضا(ع) برای قرائت زیارت امین‌الله به مساجد مراجعه کنند و از این طرح حمایت کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) واگذار شده، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ مسجد در مشهد و ۴۰۰ مسجد از سایر نقاط استان در این طرح ثبت نام کرده اند و با پیشرفتی که در استان حاصل شده، امید است تا عید سعید غدیر این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

اجرای طرح «سلام بر امام» در سطح ملی با محوریت استان قم
رجب پور گفت: موج دوم اجرای طرح با نگاه ملی و از قم، اهواز و روستای آهوان نیشابور که بیشترین سادات را دارد، پیش بینی شده و تاکنون ۱۰ هزار محصول فرهنگی شامل بسته تبرکی و معرفی طرح یه استان قم ارسال شده است.

مسئول کانون جواد الائمه(ع) ادامه داد: بعد از فراگیر شدن طرح در سطح ملی که تا پایان سال ۹۸ ترسیم شده افق و چشم انداز اجرای طرح در سطح بین المللی و جهان اسلام پیش بینی شده است.

وی در خصوص اجرای این طرح در سطح بین‌المللی افزود: با ابتکار آستان قدس رضوی که هر ماه جلساتی با مسئولان فرهنگی عتبات عالیات دارند نیز طی جلسات مکرر با مسئولان فرهنگی اعتاب مقدسه در کشور عراق این طرح عنوان شد که با استقبال مسئولان آن کشور همراه بود و امید است پس از قوت گرفتن طرح در عراق در کشورهای لبنان، سوریه و سایر کشورهای اسلامی نیز اجرا شود.

مسئول کانون جواد الائمه(ع) در خصوص تأمین اعتبارات طرح گفت: این طرح به صورت مردمی در حال اجراست و از هیچ سازمان و ارگانی حمایت نمی شود و به تجربه هم رسیده که اجرای چنین طرح هایی به صورت خودجوش و مردمی استمرار و دوام بیشتری دارد نسبت به طرح هایی که از جای مشخصی حمایت می شوند.

رجب پور اظهار کرد: سازمان صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج مستضعفین، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان ها و سایر نهادها و تشکل های فرهنگی سراسر کشور به عنوان مشارکت کنندگان در کنار این طرح هستند.

وی عنوان کرد: به منظور پیگیری کامل فرآیند اجرای طرح سلام بر امام دبیرخانه دائمی در کانون فرهنگی جوادلائمه(ع) مشهد مقدس به نشانی میدان شهدا، خیابان امام خمینی ۵، مسجد جوادالائمه(ع) فعال شده است.

مسئول کانون جوادالائمه(ع) در خصوص تأمین نیروی انسانی این طرح بیان کرد: کانون‌های خادمیاری زائر و زیارت در همه استان ها مسئولیت اجرای طرح و پیگیری های مربوط به آن را بر عهده دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن