مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همزمان با هفته دولت؛ پنج کتابخانه عمومی در خراسان رضوی افتتاح می شود

کد خبر : 17483

همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی پنج پروژه کتابخانه ای در استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و تقارن این دهه با ایام هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه و الگوی دولتمردانی بودند که زندگی خود را وقف خدمت به مردم کردند و درهمین راه به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: هفته دولت فرصت بی نظیر ارائه دستاوردها و خدمات دولت به مردم است و در همین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی نیز با پیگیریها و اقدامات انجام شده پنج پروژه کتابخانه ای را در سطح استان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: دومین کتابخانه عمومی سیار مشهد، کتابخانه عمومی “ابن سینا” در شهر انابد شهرستان بردسکن، کتابخانه عمومی “فرهنگ” در شهرستان جوین، کتابخانه عمومی”آیت الله عطاردی” در شهرستان قوچان و کتابخانه عمومی “هشت بهشت” در شهر جدید گلبهار پنج پروژه کتابخانه ای هستند که در ایام هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی از همراهی و همکاری خیرین کتابخانه ساز در امر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تقدیر کرد و ادامه داد: با حمایت و هزینه خیران کتابخانه ساز مشهد مقدس دومین کتابخانه سیار این شهرستان در هفته دولت آغاز به کار خواهد کرد که این کتابخانه به نام برادر شهید خیر و واقف کتابخانه “شهید سردار ابوالفضل روشنک” نامگذاری شده است که حاشیه شهر مشهد را پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی “آیت الله عطاردی” شهرستان قوچان نیز در فضایی به مساحت ۶۰۰متر و با زیربنای ۳۲۵ مترمربع در دوطبقه و با بودجه ۵۳۴میلیون تومان آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یادآور شد:کتابخانه “ابن سینا”شهر انابد شهرستان بردسکن نیز در فضایی با زیربنای ۲۰۰متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۳۵۱ میلیون تومان، از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت به روی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باز خواهد شد.

سبزیان خاطر نشان کرد: مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی محله رازی شهرستان جوین نیز در ایام هفته دولت شاهد افتتاح کتابخانه عمومی “فرهنگ” در روستای خود خواهند بود که برای این کتابخانه که در زمینی به مساحت ۱۵۰۰متر و زیربنای ۳۷۸متر آماده شده است ۴۸۰میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افتتاح کتابخانه عمومی “هشت بهشت” در شهر جدید گلبهار را یکی دیگر از پروژه های آماده بهره برداری استان دانست و گفت: این کتابخانه نیز در زمینی به مساحت ۲۲۵متر و با زیربنای ۲۰۷ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن