مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

موزه و کتابخانه تخصصی وقف در مشهد گشایش یافت

کد خبر : 17478

همزمان با هفته دولت موزه و کتابخانه تخصصی وقف روز شنبه طی مراسمی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار خراسان رضوی در مشهد گشایش یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: مردم با نیت تقرب به ذات الهی و رضایت الهی از اموال خود برای مسائل عام المنفعه و حوزه های دینی وقف می کنند.
علیرضا رشیدیان اظهار داشت: امروزه با توجه به تحولات اجتماعی جامعه در فضای زندگی شهری، اقتصادی و اجتماعی موضوع وقف و برکات زیاد ناشی از آن در حوزه های مختلف نیازمند تجدیدنظر، بازنگری و برنامه ریزی برای بهره گیری بیشتر از این موضوع است.
وی ادامه داد: مطالعات خوبی در مسائل دانشگاهی و حوزوی مرتبط با وقف انجام شده و با مشارکت مردم خیراندیش وقفهایی در زمینه دانشگاهی، تحقیقاتی، خوابگاهی شکل گرفته تا مسائل رسیدگی به محرومان و تامین مایحتاج آنان انجام شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز گفت: وظیفه این نهاد شناساندن سنت حسنه وقف است که در این موزه به نمایش درآمده تا این پیشینه تاریخی و سنت حسنه وقف که با تاسی از اهل بیت(ع) صورت گرفته به نسل آینده معرفی شود.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: در این راستا اشیاء وقفی زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی نگهداری و در موزه تخصصی وقف قرار گرفت تا در دسترس علاقه مندان، پژوهشگران و نخبگان فرهنگ و ادب باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، وصنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: موزه تخصصی وقف یکی از موزه های منحصر به فرد در خراسان رضوی است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه ایجاد شده و در واقع شناسنامه اوقاف است.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: موزه تخصصی وقف فرصتی فراهم می کند تا عموم مردم و بازدیدکنندگان با موقوفاتی که توسط دستگاههای اجرایی انجام شده آشنا شوند.
وی اظهار داشت: این موزه باعث ترویج وقف بین خیران می شود و پروژه هایی مرتبط با وقف که در این موزه به نمایش درآمده فرصتی برای جذب سرمایه گذاران ایجاد می کند.
او وجود اسناد و مدارک مرتبط با وقف را از ویژگیهای برجسته موزه و کتابخانه تخصصی و وقف ذکر و بیان کرد: این موزه در واقع با برخوداری از اشیاء بسیار باارزش با فناوری روز و اطلاعات مفید عجین شده است.
موزه و کتابخانه تخصصی وقف در ۶۲۰ مترمربع مساحت شامل بخش موزه با ۹ غرفه مشتمل بر اشیای وقفی است. سالن انتهایی این موزه به محل معرفی فرصتهای سرمایه گذاری وقف اختصاص دارد. همچنین قسمتی از این محل کتابخانه ای است که در آن اسناد وقفی و کتابهای مرتبط با موضوع وقف نگهداری می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن