استانیاقتصادیزندگی

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در جمع اصحاب رسانه خبر داد؛ مشهد میزبان ” آیفود ” / تسهیلات ویژه برای شرکت های دانش بنیان

کد خبر : 17412

برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی می‌تواند زمینه تجارت در بازارهای هدف کشورهای مختلف را فراهم کند. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته از ۳ تا ۶ شهریور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا هوشنگ‌نژاد در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته، در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۶ شهریور در نمایشگاه بین‌المللی تحت نام اختصاری «آیفود» کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند و از دستاوردهای واحد‌های مختلف در زمینه متفاوت بازدید کنند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌اللملی مشهد افزود: هدف عمده ما از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردها و تولیدات شرکت‌ها در زمینه عنوان نمایشگاه است که بتوانند تولیدکنندگان داخلی و خارجی در فضای سالم، رقابت سازنده‌ای داشته باشند.

هوشنگ‌نژاد عنوان کرد: همچنین در حین برگزاری این نمایشگاه از هیات‌های مختلف نیز دعوت به عمل آمده است و فرصت خوبی برای ارائه ظرفیت‌های شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند زمینه تجارت در بازارهای هدف کشورهای مختلف را فراهم کند. همچنین در کنار این نمایشگاه سمینار و همایش‌های مرتبطی نیز برگزار می‌شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌اللملی مشهد بیان کرد: این نمایشگاه در سالن‌های فردوسی، ابوسعید و مولوی برگزار می‌شود و مساحت آن ۳۷۰۰ متر مربع است.

هوشنگ نژاد تصریح کرد: همچنین ۹۰ غرفه در قالب ۱۱۷ شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور دارند. از این تعداد ۱۱۵ مورد شرکت‌کننده داخلی و ۲ شرکت نیز از کره جنوبی و پاکستان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از چند تن از هیات‌های خارجی کشور افغانستان نیز در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است. امید داریم که حضور این افراد برای شرکت‌کنندگان ما موثر واقع گردد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌اللملی مشهد در خصوص ظرفیت فعالیت نمایشگاه آی‌فود تاکید کرد: شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در زمینه ماشین‌آلات پخت نان، ماشین‌آلات کیک و کلوچه، ظروف بسته‌بندی، ماشین‌آلات قوطی‌سازی، ماشین‌آلات تصفیه آب، ماشین‌آلات تیغه‌های فولادی، دستگاه‌های بستنی‌سازی، دستگاه‌های سرمایش و گرمایش، خشکبار، برنج، عرقجات، روغن، چای، زعفران و‌ نوشیدنی های گیاهی و … فعالیت می‌کنند.

هوشنگ‌نژاد گفت: افتتاحیه این نمایشگاه در روز شنبه ساعت ۱۸ خواهد بود. حدود ۵ کارگاه آموزشی که شامل سیستم چاپ در بسته‌بندی، ایمنی انبارداری محصولات غذایی، کنکاش رفتار مصرف‌کنندگان، تکنیکهای بسته بندی در صنعت غذا و نقش دیداری در توسعه برندها می‌شود نیز همزمان با این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ترجیح ما بر این است که حضور شرکت‌های خارجی برای ایجاد فضای رقابتی داشته باشیم، که هر چه بیشتر باشد بازخورد نمایشگاه با افزایش می‌دهد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌اللملی مشهد اظهار کرد: امروزه در شرایط خاصی از کشور قرار داریم، در این شرایط ترجیح ما بر این است که از فضای ممکن نهایت بهره را ببریم.

هوشنگ نژاد بیان کرد: در حال حاضر یکی از ظرفیت‌های  مهم صادرات حضور در نمایشگاه است. سعی ما بر این است که روال برگزاری تقویم نمایشگاهی خود را دنبال کنیم.

وی همچنین در پاسخ به صبح مشهد در خصوص تمهیدات حضور شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت آپ ها، فن بازار و فعالان مختلف این عرصه، در برگزاری نمایشگاه های مختلف نهایت بهره را ببریم و بدین منظور با پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای را امضا و تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ درصدی تخفیف غرفه و سایر به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن