اجتماعی

در ۴ ماهه نخست امسال؛ همه نوعروسان کمیته امداد خراسان رضوی زندگی مشترک تشکیل دادند

کد خبر : 17340

طی چهارماهه امسال همه نوعروسانی که از کمیته امداد خراسان رضوی خدمات می‌گرفتند راهی خانه بخت شدند و صف ازدواج در این نهاد وجود ندارد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مورد اهدای کمک‌هزینه‌های ازدواج نوعروسان تحت حمایت گزارش داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه نباید امور مالی موجب تأخیر در ازدواج جوانان شود گفت: خوشبختانه کمیته امداد با مشارکت خیران، مؤسسات خیریه، نهادهای دولتی و منابع داخلی در چهارماهه نخست امسال صف ازدواج برای دریافت کمک‌هزینه ازدواج را برداشت.
وی بیان کرد: در چهارماهه امسال، هزار و ۶۰ نوعروس و فرزند پسر مددجو با دریافت کمک‌هزینه ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز کردند که از این تعداد به ۳۴۰ نوعروس ساکن در مناطق محروم و مرزی جهیزیه شامل اقلام ضروری زندگی اهدا شد.
آسوده با اعلام اینکه درمجموع در چهارماهه ابتدای امسال بیش از سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: یک میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان از منابع داخلی کمیته امداد، ۳۶۴ میلیون تومان مشارکت خیران و ۳۴۰ سری جهیزیه باارزش یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان با مشارکت موسسه خیریه حضرت رقیه، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و این نهاد تأمین شد.
وی سرانه اهدای کمک‌هزینه ازدواج به فرزند پسر مددجو یک‌میلیون تومان و به نوعروسان را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برشمرد و ادامه داد: سرانه اهدای جهیزیه به نوعروسان از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان است که این رقم با توجه به مشارکت و ظرفیت خیران متفاوت است.
آسوده بر اهدای کمک‌هزینه ازدواج در کمترین زمان تأکید و اظهار کرد: در اهدای کمک‌هزینه ازدواج از هنگام تشکیل پرونده تا گذراندن کلاس‌های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی و پرداخت تسهیلات یک ماه زمان صرف می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی یادآور شد: نیکوکاران به‌منظور کمک به طرح کوثر (کمک به ازدواج مددجویان و نیازمندان) با شماره‌گیری کد # ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * می‌توانند اقدام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن