دانش و فناوری

در سیمنار علمی بیمارستان رضوی مطرح شد: تأکید متخصصان بر ترویج تغذیه با شیر مادر

کد خبر : 17256

جمعی از متخصصان و فوق تخصص‌های نوزادان و کودکان در کنفرانسی علمی و یک‌روزه بر ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان فوق تخصصی رضوی تأکید کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان رضوی، در این سمینار علمی که دهمین دوره آن ۲۱ مردادماه جاری در بیمارستان رضوی برگزار شد، اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز مرکز تحقیقات نوزادان شمال شرق کشور به تبیین دقیق و علمی مباحث در حوزه اهمیت، ضرورت و مشکلات تغذیه با شیر مادر پرداختند.
«اهمیت تغذیه با شیر مادر»، «فیزیولوژی شیردهی»، «نحوه صحیح شیردهی»، «علل گریه و امتناع از شیر خوردن»، «مشکلات شیردهی»، «رشد شیرخوار»، «امتناع شیرخوار از گرفتن پستان»، «تغذیه با شیر مادر در شیرخواران با شرایط خاص»، «مراقبت مادرانه کانگوروئی(KMC)»، «مادران شاغل و شیردهی» و هم‌چنین «ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان‌ها» با طرح موارد خاص، عناوین سخنرانی اساتید و متخصصان در این کنفرانس علمی بود.
این سمینار علمی دارای ۳ امتیاز بازآموزی بوده و حدود ۱۰۰ نفر از پرستاران، ماماها، پزشکان عمومی و متخصص از طریق سایت بازآموزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای شرکت در آن ثبت نام کردند.
گفتنی است، در این همایش، دکتر رضا سعیدی، متخصص کودکان، فوق تخصص نوزادان و مدیرعامل بیمارستان رضوی؛ دکتر غلام‌علی معموری، مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ دکتر اشرف محمدزاده، رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ دکتر احمدشاه فرهت، رئیس بخش NICU بیمارستان رضوی و فوق تخصص نوزادان و تعدادی دیگر از پیشکسوتان ضمن تأکید فراوان به ترویج تغذیه نوزادان با شیر مادر، به ارائه راه‌کارهایی برای همراهی با مادران شیرده و تبیین اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر پرداختند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن