اجتماعیاخبار مهم

معاون هماهنگ کننده نزاجا: ۶ هزار حافظ قرآنی در نیروی زمینی ارتش پرورش یافته‌اند

کد خبر : 17220

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن پرورش دهیم که ۳۲ هزار نفر آن سهم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون ۶ هزار نفر آن محقق شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه ای شمالشرق امیر سرتیپ دکترعلی جهانشاهی در آئین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان، همسران و خواهران شاغل در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: به فرموده امام رضا(ع) قرآن محکم‌ترین ریسمان الهی است و امام صادق(ع) می‌فرمایند قرآن مانند آفتاب خورشید است و چشمه جوشانی بوده که در هر لحظه آب تازه‌ای در آن می‌جوشد و بسیار خرسندیم که بیش از ۱۰ هزار نفر از خانواده‌های نزاجا در این رویداد قرآنی حاضر شدند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی محوری ارتش گفت: به فرموده رسول اکرم(ص) قرآنیان پرچمدار دین مبین اسلام هستند و برگزاری مسابقات قرآن براساس طرح‌های تعریف شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شده که موجب ایجاد وحدت و اُنس و اُلفت در میان تمامی نیروها شده است و در این مسابقات شاهد شرکت‌کنندگانی از تمامی استان‌های کشور بودیم.
وی افزود: با بیان اینکه نخبگان قرآنی باید به عنوان عاملان به دستورات قرآن در جهت ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گام نخست از خود شروع کردند و در گام بعد در جهت ترویج علوم قرآنی در سطح جامعه تلاش خواهند کرد و قطعاً رشد قرآنی نیروهای مسلح در رشد قدرت نظامی آن‌ها هم موثر است.
جهانشاهی گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن پرورش دهیم که ۳۲ هزار نفر آن سهم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون ۶ هزار نفر آن محقق شده است.
در این مراسم حجت‌الاسلام عباس مقدسیان، رئیس سابق عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، اظهار داشت: بسیار جای خوشحالی و خوشبختی است که توسعه مباحث قرآنی را در خانواده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شاها بودیم که می‌تواند الگویی موفق برای سایر نیروهای مسلح باشد.
وی افزود: نخبه قرآنی باید عامل به قرآن هم باشد و قرائت قرآن به تنهایی سبب نجات انسان‌ها نمی‌شود و به فرموده پیامبر اکرم(ص) محور قرآن ما هستیم و اگر با کتاب ناطق پیوند نخوریم راه و سبب نجاتی هم نخواهیم داشت.
رئیس سابق عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با تاکید بر اینکه داشتن زندگی انسانی، معنوی، ملکوتی و باسعادت همراه با عاقبت بخیری و مهشوری با شهدا آرزوی هر انسان عاقل و بالغ است، گفت: بهترین کتاب راهنما در مسیر رسیدن به این جایگاه‌های بسیار نورانی قرآن کریم بوده و بی‌شک کسی که عامل به دستورات قرآن باشد از بلایای ارضی و سمائی به دور است.
مقدسیان خاطرنشان کرد: به فرموده رسول اکرم(ص) کسی که غصب‌کننده، رانت‌خوار و اختلاس‌گر باشد در روز قیامت مجازات سنگینی خواهد داشت، حتی اگر آن فرد بخواهد قاری و حافظ قرآن باشد و به جهت آنکه عامل به قرآن نبود شامل این مجازات می‌شود و امیدواریم که همه ما از فتنه‌های آخرالزمان به دور باشیم.
همچنین محمدرضا کشتگر، مسئول برگزاری هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان، همسران و خواهران شاغل نزاجا، اظهار داشت: هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان، همسران و خواهران شاغل نزاجا با حضور ۳۰۰ منتخب مناطق ۷ گانه برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۵۰ نفر از آن‌ها همسران و فرزندان پرسنل این ارگان نظامی بوده و ۵۰ نفر دیگر هم خواهران شاغل در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی با بیان اینکه مسابقات فرزندان پرسنل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو مقطع خواهران و برادران در گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال برگزار می‌شود و برای همسران آن‌ها نیز در دو سطح تحصیلی دپیلم به پائین و فوق دیپلم به بالا بوده است، گفت: این رویداد قرآنی در ۱۲رشته‌ قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، مفاهیم، اذان و حفظ‌های یک، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ جزء برگزار می‌شود و نفرات برتر هر رشته برابر سهمیه به مسابقات کشوری آجا که از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه ۹۷ به میزبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند و حاضران در این رویداد قرآنی از سراسر کشور هستند و این شرکت‌کنندگان نفرات برتر منطقه خود بودند و امتیاز ویژه برگزیدگان هم حضور در جوار امام رضا(ع) همراه با خانواده بوده و در اینجا میزبان ۱۲۰۰ نفر از خانواده‌های قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن