اجتماعی

مرگ دلخراش مادر و ۲ فرزند پشت در بسته؛ خانه ای در آتش !

کد خبر : 17049

مادری به همراه دو فرزندش، در حالی میان آتش سوختند که پشت درهای بسته پشت بام منزل مسکونی در حلقه زبانه های مرگبار شعله ها گیر افتاده بودند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، سپیده دم روز گذشته مرد میان سالی در خیابان رودکی مشهد، شعله اجاق گاز را برای جوشیدن آب سماور روشن کرد و از خانه سوبلکس خودش بیرون رفت تا به کار روزانه اش بپردازد اما دقایقی بعد دختر ۲۰ ساله وی با شنیدن صدایی انفجار گونه از خواب پرید و هراسان به داخل حیاط دوید. او با دیدن شعله های آتش که از طبقه اول زبانه می کشید، وحشت زده فریاد می زد آتش! آتش!…

در این هنگام بود که چشمان دختر جوان روی پنجره ای خیره ماند که خواهر و برادر کوچکش نیز با چهره ای رنگ پریده و مضطرب به بیرون نگاه می کردند. پسر ۱۵ و دختر ۱۰ ساله که حیرت زده و گریان در پی راه نجات بودند با دیدن خواهرشان، انگار روزنه امیدی یافتند و چشم از خواهر هراسانشان برنمی داشتند در این لحظه دختر جوان از داخل حیاط فریاد کشید به پشت بام بروید! فرار کنید!

پسرک دست خواهر کوچکش را گرفت و لحظاتی بعد از کنار پنجره ناپدید شدند. گزارش خراسان حاکی است: یکی از همسایگان با دیدن شعله های آتش و فریادهای دلخراش دختر جوان، بلافاصله گوشی تلفن را برداشت و با آتش نشانی تماس گرفت. چند دقیقه بعد امدادگران آتش نشان، وارد خیابان رودکی شدند و بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کردند اما هنوز شعله های آتش به طور کامل خاموش نشده بود که نیروهای عملیاتی آتش نشانی با صحنه دردناکی روبه رو شدند. پسر نوجوان و دختر کوچک نتوانسته بودند در پشت بام را باز کنند و در همان دالان باریک روی پله ها، به خاطر استشمام دود غلیظ ناشی از آتش سوزی و همچنین رسیدن شعله های مرگبار آتش کنار یکدیگر جان باخته بودند. ولی این ماجرای تلخ به پایان نرسید و ماموران آتش نشانی چند متر آن طرف تر کنار در کوچک دیگری که به پشت بام راه داشت، جسد مادر خانواده را نیز پیدا کردند که شاید برای نجات خود و فرزندانش به دنبال یافتن راه فرار دیگری بود.

بنابر گزارش خراسان، امدادگران آتش نشانی با دیدن این صحنه های دلخراش، ماجرا را به نیروهای انتظامی اطلاع دادند و بدین ترتیب هنوز عقربه های ساعت به هفت صبح نرسیده بود که قاضی ویژه قتل عمد در جریان آتش سوزی مرگبار قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله عازم خیابان رودکی شد. با حضور قاضی کاظم میرزایی در محل وقوع حادثه، ماجرای این آتش سوزی هولناک زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرار گرفت و بررسی ها درباره چگونگی وقوع این سانحه دلخراش آغاز شد. دختر جوان که اولین بار شعله های آتش را دیده بود به قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: وقتی با صدای انفجار از خواب پریدم پدرم به بیرون از منزل رفته بود. او ادامه داد: به خاطر گرمای هوا شب ها را در طبقه همکف می خوابیدیم چرا که کولر گازی هم نمی توانست از گرما بکاهد. اما شب گذشته خواهر و برادرانم گفتند چون هوا کمی خنک تر شده است داخل اتاق هایمان می خوابیم در طبقه سوم چهار اتاق خواب وجود دارد و شب گذشته آن ها در اتاق های خودشان خوابیدند ولی صبح من با صدای انفجاری که از کولر گازی برخاست، هراسان به داخل حیاط دویدم که شعله های آتش را دیدم و با فریاد از همسایگان کمک خواستم!

پسر ۲۵ ساله این خانواده نیز که با فرار به پشت بام موفق شده بود جان خود را نجات دهد به مقام قضایی گفت: من در پشت بام را محکم هل دادم که باز شد و خودم را به پشت بام رساندم اما شعله های آتش زیاد بود و نتوانستم دیگر اعضای خانواده را نجات بدهم. گزارش خراسان حاکی است: در پی اظهارات اهالی و همسایگان درباره این ماجرا، هنوز زوایای تاریک دیگری باقی مانده بود که نیاز به بررسی های بیشتر داشت به همین علت قاضی کاظم میرزایی، دستورات ویژه ای را برای پیگیری جدی این پرونده برای کارآگاهان اداره جنایی صادر کرد و از کارشناسان آتش نشانی نیز خواست تا علت دقیق آتش سوزی را مشخص کنند. این در حالی است که امدادگران آتش نشانی در تحقیقات مقدماتی کانون شعله های آتش را کولر گازی این منزل ذکر کرده اند اما هنوز علت دقیق حادثه و چگونگی وقوع انفجار مشخص نیست.

با انتقال اجساد قربانیان این سانحه دلخراش به پزشکی قانونی، تحقیقات گسترده «قاضی میرزایی» درباره این حادثه تلخ همچنان ادامه دارد.

منبع ؛ خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن