اجتماعیاخبار مهم

سه نیاز اساسی مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی؛ مسکن، اشتغال و درمان

کد خبر : 17019

امدادگران کمیته امداد خراسان رضوی برای رفع سه نیاز اساسی (مسکن، اشتغال و درمان) مددجویان تحت حمایت باید اقدام کنند.
به گزارش صبح مشهد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در جمع مدیران ستادی و روسای ادارات شهرستان ها گزارشی از فعالیت‌های سه‌ماهه این نهاد و مقایسه عملکرد در مدت مشابه سال ۹۶ را اعلام کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت بالای خراسان رضوی در جذب مشارکت‌های مردمی گفت: با توجه به وجود حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس نمی‌توان نسبت به مشکلات مردم و نیازمندان بی‌تفاوت برخورد کرد چراکه با توجه به ظرفیت‌های استان انتظار رفع محرومیت از این نهاد مورد انتظار همه است.
وی با تأکید بر اینکه حرکت کمیته امداد باید نیاز محور و مسئله محور باشد افزود: توجه به مبانی اسلامی، ولایت مداری، حرکت انقلابی و داشتن روحیه امدادگری و جهادی باید مدنظر کارکنان این نهاد در ارائه خدمت به جامعه هدف باشد.
آسوده یکی از نیازهای مددجویان را که بیشترین سهم در سبد خانوار دارد، مسکن دانست و افزود: برای کمک به خانه‌دار شدن مددجویان تحت حمایت باید برنامه‌ریزی کنیم تا با مشارکت و همراهی مردم بتوانیم مشکلات آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.
وی با اعلام اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان نیاز مسکن مددجویان را پاسخ داد اظهار کرد: اکنون ۴۰ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در خراسان رضوی فاقد مسکن مناسب هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تعامل با خیران امیدواریم تا پایان سال، پنج هزار باب نیاز به مسکن شهری و روستایی را مرتفع بسازیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ایجاد اشتغال را رکن اصلی توانمندسازی خانواده عنوان کرد و افزود: بر این اساس کمیته امداد خانوارهای نیازمند را طبق نیازشان موردحمایت قرار می‌دهد و فرایند اشتغال‌زایی از مشاوره شغلی تا نظارت بر اجرای طرح را اجرا می‌کند تا خانواده به توانمندسازی پایدار و سطح مناسبی از درآمد برسد.
آسوده امور درمانی را یکی دیگر از بخش‌های پرهزینه خانوارها خواند و افزود: کمیته امداد از ظرفیت استان در استفاده از ظرفیت جامعه خیران سلامت و پزشکان نیکوکار بهره‌مند شده است.
وی با اعلام اینکه هشت درصد از جمعیت کشور در خراسان رضوی ساکن هستند بیان کرد: ۲۵ درصد از استان دارای مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته قرار دارد که این نهاد به ۱۸۶ هزار و ۴۴۸ خانوار خدمت می‌دهد.
شایسته ذکر است: خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان و استان‌های خراسان شمالی، سمنان و خراسان جنوبی مرز مشترک دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن