اجتماعی

جشن ویژه معتادان کمپ ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ برگزار شد؛ «دوربرگردان» شهرداری مشهد برای معتادان

کد خبر : 16924

در بحث مراکز ترک اعتیاد دو گونه مرکز وجود دارند که به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ تقسیم می‌شوند که مراکز ماده ۱۵ از کسانی که خودشان را به صورت داوطلبانه برای ترک اعتیاد معرفی می‌کنند نگهداری می‌نمایند و مراکز ماده ۱۶ به درمان و نگهداری از معتادینی که توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند می‌پردازد.

جشن ویژه معتادان کمپ ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر ویژه بانوان و آقایان با میزبانی شهرداری منطقه ۳ و مشارکت موسسه شهرآرا در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجتبی زمانیان وحیدی شهردار منطقه ۳ مشهد با اعلام این مطلب تصریح کرد: این جشن که با عنوان “دوربرگردان” به میزبانی منطقه ۳ برگزار گردید پاسخی بود به تاکید شهردار مشهد در خصوص پهن‌شدن چتر خدمت‌رسانی شهرداری برای همه اقشار جامعه که این مهم با دعوت از افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ حضور دارند به نحو مقتضی پاسخگویی گردید.
وی با اعلام اینکه بیش از ۴۵۰ نفر از معتادان در حال ترک کمپ‌های خُلق آباد و اکبرآباد در این مراسم حضور داشتند اعلام کرد: هدف اصلی از اجرای چنین برنامه‌ای، توجه بیشتر به اقشار ضعیف جامعه و تغییر نگرش عامه مردم نسبت به این اقشار و همچنین سهیم کردن آنان در برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی شهر مشهد بود.
شادی و نشاط حق همگان است
رضا دانایی سیج، مدیر اجتماعی و امور مناطق شهرداری مشهد نیز که در این مراسم حضور یافته بود در سخنانی با اشاره به ضرورت تقویت زیربناهای فرهنگی و تفریحی در بین همه اقشار جامعه گفت: اگر امروز شهرداری مشهد این برنامه را با این وسعت برای این اقشار برگزار می‌نماید نماینگر آن است که شادی و نشاط حق همگان است و لازم است تا این مهم برای همه شهروندان به بهترین کیفیت تقسیم شود.
وی سیاست کلی شهرداری را ایجاد امید برای همگان توصیف و خاطرنشان کرد: شعار شهرداری و شورای شهر پنجم مشهد، گسترش امید و زندگی در شهر است و این رویکردی است که در عمده برنامه‌های اجتماع محور دنبال می‌شود و در پی آن هسیتم تا این محوریت را در همه شئون شهر گسترش دهیم.
دانایی سیج ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به اثرگذاری این گونه برنامه‌ها برای اقشار کمتر دیده شده اجتماع بتوانیم مراسمات متنوع دیگری را برای سایر اقشار محروم شهر نیز برگزار کنیم.
سپاسگذاری از دیدِ باز شهرداری مشهد نسبت به معضلات جامعه
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز یکی دیگر از میهمانان ویژه این نشست بود و با ابراز خرسندی عمیق از ورود شهرداری به حوزه‌های مرتبط با اقشار فراموش شده جامعه گفت: از شهردار مشهد و زیر مجموعه آن سپاسگزاریم که دید باز و مناسبی نسبت به معضلات جامعه دارند و در نخستین گام برنامه‌ای چنین شاد و دلنشین را برای معتادان در حال ترک موسوم به ماده ۱۶ برگزار نموده است.
هنر بخش با اشاره به اینکه افراد در حال ترک کمپ اعتیاد ماده ۱۶، جزء اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، اظهار کرد: در بحث مراکز ترک اعتیاد دو گونه مرکز وجود دارند که به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ تقسیم می‌شوند که مراکز ماده ۱۵ از کسانی که خودشان را به صورت داوطلبانه برای ترک اعتیاد معرفی می‌کنند نگهداری می‌نمایند و مراکز ماده ۱۶ به درمان و نگهداری از معتادینی که توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند می‌پردازد.
وی از شهرداری درخواست داشت تا روند این گونه مراسمات به صورت ادواری در طول سال برگزار شود تا انگیزه‌های این قشر از جامعه برای گذار از شرایط دشوار ترک تسهیل شود.
در حاشیه این مراسم هم تعدادی از معتادان با ذکر خاطراتی از مصائب و شیوه‌های ترک و راهکارهای پیشگیری از بازگشت مجدد به دام اعتیاد به ایراد سخنانی پرداختند.
همچنین با توجه به اهداف این برنامه که شادی و نشاط را به عنوان محور درنظر گرفته بود اجرای آیتم‌های نمایشی تئاتر طنز، اجرای موسیقی زنده، مسابقات متنوع و … از جمله برنامه‌های متنوع اجراشده در این مراسم بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن