اجتماعیزندگی

۲۶۰دوربین کنترلی و ۵ تیم ثبت هوشمند تخلفات ، ترافیک مشهد را رصد می کنند

کد خبر : 16909

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از بکارگیری ۲۶۰ دوربین کنترلی و ۵ تیم ثبت هوشمند تخلفات خودرویی برای رصد و مدیریت ترافیک مشهد خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «محمدباقر سلیمی» در نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی، سامانه هوشمند ثبت تخلفات ساکن را رونمایی کرد.
رئیس پلیس راهور در این نشست  خبری ضمن خوش‌آمدگویی به اصحاب رسانه و تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) گفت: خداوند را شاکرم که در این جایگاه در خدمت مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران هستم و امیدوارم در کنار دیگر عزیزان پلیس راهنمایی و رانندگی، سربازانی شایسته برای ولایت و مردم این انقلاب باشیم.
سرهنگ سلیمی با اشاره به کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷ در مقایسه با زمان مشابه سال ۹۶، به ترتیب شاهد کاهش ۱۳ و ۷ درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح هستیم.
وی توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی مناسب و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه را علت تصادفات منجر به فوت برشمرد و گفت: در تصادفات ۳ ماهه اول سال جاری، ۷۸ درصد انواع خودرو، ۱۵ درصد راکبان موتورسیکلت و ۷ درصد عابرین پیاده، مقصر در وقوع حادثه نقش داشته‌اند.
سرهنگ سلیمی گفت: تعداد افراد فوت شده در مراکز درمانی استان، آمار بالاتری از میانگین کشور را نشان می‌دهد که باید علت این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد که خدمات مراکز درمانی یا ضربات وارد شده در صحنه تصادف سبب فوت حادثه‌دیدگان می‌شود.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، تربت جام، فریمان، گناباد، سرخس، بردسکن، تربت حیدریه و خواف شاهد کاهش تصادفات و در شهرستان‌های سبزوار، قوچان، بینالود، چناران، رشتخوار و کاشمر این آمار افزایش یافته است.
وی با اشاره به صدور ۸۴ هزار و ۳۷۲ جلد گواهینامه و ارائه خدمات شماره‌گذاری ۶۵ هزار و ۳۵۹ خودرو در سطح استان، گفت: با همکاری پلیس راهور استان و آموزش و پرورش، ۵۹۵ جلسه آموزشی برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی و ۶ ساعت از دوره ضمن خدمت معلمان و مربیان مدارس، به آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی اختصاص داده شده است.
سرهنگ سلیمی همچنین به توزیع ۷۰۰ هزار اقلام فرهنگی اشاره کرد و از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش تصویری راهور، تمرکز بر کنترل تصادفات حادثه‌ساز در معابر حاشیه‌ای مشهد مقدس، تقویت و توسعه حضور، ساماندهی و جلوگیری از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر و.. به عنوان طرح‌های در دست اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در تابستان امسال یاد کرد.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در حاشیه این نشست خبری و در مراسم رونمایی از سامانه ثبت تخلفات سیار رانندگی با اشاره به رصد ترافیک مشهد به وسیله ۲۶۰ دوربین کنترلی گفت: نصب سامانه هوشمند و دوربین بر ۵ دستگاه خودروی راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است و این سامانه با سرعت و دقت بیشتر اقدام به ثبت تخلفاتی همچون پارک دوبله، پارک در حریم تقاطع و میادین و دیگر تخلفات می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز توجه داشته باشند که هدف پلیس، اعمال قانون و جریمه نخواهد بود، بلکه ما به دنبال ایمنی سفر، رعایت نظم و انضباط، کاهش آلودگی زیست محیطی و.. هستیم و ان شالله شاهد ادامه روند کاهش تصادفات و خسارات باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن