اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛ هشتمین دوره طرح نشاط معنوی در ۷۲ بقعه خراسان رضوی برگزار می شود

کد خبر : 16809

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری هشتمین دوره طرح تابستانی نشاط معنوی در ۷۲ بقعه متبرکه استان از ۱۶ تیر تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز(۱۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هشتمین دوره طرح نشاط معنوی با توجه به تعطیلات تابستانی مخاطبان که غالبا هم دانش آموزان هستند طی ۷ هفته برای سنین ۷ تا ۱۸ سال از ۱۶ تیر تا پایان مردادماه برنامه ریزی شده، گفت:در این دوره ثبت نام کلاس های قرآنی، مهارتی و آموزشی به شیوه برگزاری کلاس های متنوع و اردوهایی زیارتی یکروزه در ۲۸ شهرستان و ۷۲ بقعه متبرک سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس های برادران در ۶۹ بقعه و کلاس های خواهران هم در ۷۲ بقعه پیش بینی شده، اظهارداشت:بقاعی که اردوهای یکروزه را میزبانی خواهند کرد ۳۴ بقعه است که در آن روز فعالیت های فرهنگی، تفریحی و معنوی انجام می شود.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه ۲۶ غرفه سرگرمی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره و بازیهایی که مفاهیم تربیتی و اخلاقی را منتقل کند دایر می شود، افزود:در این طرح ۳۸ غرفه مشاوره وقف حضور خواهند داشت همچنین ۷۴ مبلغ بومی، ۲۰ مبلغ مستقر و ۴ مبلغ اعزامی هم در طول اجرای این طرح به انجام وظیفه مشغول خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این طرح آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، حوزه علمیه، کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ورزش و جوانان مشارکت دارند، گفت:امیدواریم در پایان برگزاری این دوره اعتقادات فرهنگی و تربیتی دانش آموزان افزایش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کلاس هایی که برگزار می شود به صورت کاملا رایگان است، ادامه داد اقاع متبرکه سطح استان آماده پذیرایی از دانش آموزان و هر مرجعی که اردوی یکروزه برگزار کند می باشد اما باید تمامی ملزومات را خودشان فراهم و ضوابط و مقررات هم رعایت شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم با بیان اینکه هدف از اطلاع رسانی این طرح ها توسط اهالی رسانه افزایش حضور مردم و بهره مندی آنها از زیارت و استفاده فرزندان آنها از برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی است، گفت:تلاش ما توجه به جمعیت کمی و کیفیت بخشی به برنامه هایی است که ارائه می شود چرا که برگزاری این کلاس ها در بقاع جنبه تربیتی بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) آغاز و با ولادت حضرت رضا(علیه السلام) پایان می یابد علاوه بر آذین بندی در ۸۰ بقعه آئین غبار روبی، عر افشانی و نصب پوسترهای نمایشگاهی داریم، اظهارداشت: بیش از ۱۰۰ مبلغ در دهه کرامت در بقاع حضور خواهند داشت و ۲ هزار نفر هم در اجرای جشن های دهه کرامت همکاری خواهند کرد.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه همه واقف باشیم و فعالیت بقاع میقات الرضا(علیه السلام) به صورت گسترده تر انجام خواهد شد، ادامه داد:ادعیه خوانی، سخنرانی، برگزاری ۲۱ همایش بزرگداشت امامزادگان در سطح استان، برگزاری ۸ شب شعر در بقاع متبرکه و اجرای مسابقات متعدد فرهنگی از دیگر برنامه های دهه کرامت خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن