اجتماعیاخبار مهم

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد: بیش از ۳۰۰۰ معتاد متجاهر در مشهد وجود دارد/ کشف ۳۲ تن مواد مخدر طی یکسال گذشته

کد خبر : 16673

براساس شیوع شناسی مصرف مواد مخدر ،۲٫۶ درصد جمعیت استان حدود ۱۲۰هزارنفر مبادرت به مصرف مواد مخدر می کنند که از این میان حدود ۶۰هزار نفرمربوط به شهر مشهد است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با تقدیر از حمایت‌ همه دستگاه های استانى از اقدامات این شورا گفت: آماده همکاری با شهرداری مشهد در راستای شهربدون معتاد متجاهر هستیم.
به گزارش صبح مشهد، وحید اشرفی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روزجهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با اشاره به همکاری همه دستگاه های اداری و سازمان های مردم نهاد درمبارزه با مواد مخدر افزود: شهرداری مشهد هم در بخش‌های مختلفی همکاری‌های خوبی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دارد.
اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰۰ نفردر مشهد هستند، به طرح شهردار مشهد برای شهر بدون معتاد متجاهر اشاره و اظهار کرد: برای داشتن شهر بدون معتاد متجاهر اقداماتی را با همکاری شهرداری مشهد انجام خواهیم داد.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: براساس شیوع شناسی مصرف مواد مخدر ،۲٫۶ درصد جمعیت استان حدود ۱۲۰هزارنفر مبادرت به مصرف مواد مخدر می کنند که از این میان حدود ۶۰هزار نفرمربوط به شهر مشهد است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تریاک، حشیش، حشیش گل، هرویین و شیشه بیشترین مصرف را در میان مواد مخدر دارد.
وی با بیان اینکه براساس آمار سازمان ملل سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان با ۶۸ درصد افزایش به ۳۲۸ هزار هکتار رسیده است، تصریح کرد: میزان تولید تریاک نیز در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده وبه ۲۷ کیلو درهرهکتار رسیده و در مجموع ۹۰۰۰ تن تریاک در افغانستان تولید می‌شود که این ورود بیشتر تریاک را به کشور به دنبال خواهد داشت.
اشرفی گفت: یک سوم تولیدات مواد مخدر افغانستان از ایران عبور می‌کند که با تقویت برجکها، پاسگاه‌ها و مرزهای شرقی کشور در خراسان رضوی و جنوبی، ورود مواد مخدر به سمت مرزهای سیستان بلوچستان رفت که با تقویت این مرزها نیز اکنون ورود مواد مخدر از طریق دریا و استانهای بوشهروهرمزگان انجام می‌شود.
وی به کشفیات مواد مخدر در سه ماهه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در سه ماهه سال ۹۷ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ کیلیوگرم انواع مواد مخدراز جمله تریاک، حشیش، هرویین، شیشه و.. کشف شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین درسه ماهه سال ۹۷ حدود ۵ هزار و ۳۹۲ معتاد و قاچاقچی دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر معتاد متجاهر بوده‌اند.

وی در پایان گفت : طبق آخرین ارزیابی ها،  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، در بین ۳ استان اول کشور به لحاظ عملکرد مطلوب قرار گرفته هست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن