استانی

برف و کولاک سه جاده خراسان رضوی را بست

کد خبر : 36773

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اثر شدت بارش برف و وقوع کولاک و کاهش دید افقی رانندگان ۲ جاده اصلی و یک جاده فرعی در شمال خراسان رضوی تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری جمعه شب افزود: جاده‌های اصلی قوچان-درگز و مشهد-کلات و جاده فرعی کلات -درگز به دلیل شرایط نامساعد جوی مسدود اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بارش برف در جاده‌های کاشمر، نیشابور، سبزوار، بجستان، جوین و جغتای ادامه دارد و از طرف دیگر بارش باران راههای ارتباطی فیروزه، کاشمر، مه ولات و زاوه را تحت تاثیر قرار داده است همچنین جاده مشهد-سرخس در محدوده گردنه مزداوند مه گرفته است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هم اعلام کرده است: بارش برف و باران که از روز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغاز شده بود امروز و فردا شدت می گیرد و بر وسعت آن افزوده می‌شود.

بر این اساس با تداوم این سامانه جوی در بیشتر مناطق خراسان رضوی بارشها به صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب پیش‌بینی شده است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن