استانیزندگیورزشی

برای نخستین بار در خراسان رضوی: اولین دوره رسمی مسابقات کراس فیت بانوان جام رمضان در مشهد برگزار شد

کد خبر : 16577

مسابقات کراس فیت خراسان رضوی در بخش بانوان به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت کمیته کراس فیت هیات ورزشهای همگانی استان در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، اولین دوره مسابقات کراس فیت بانوان استان به مدیریت مهسا اسدی رییس کمیته کراس فیت مشهد و با حضور ۱۳۰ شرکت کننده خانم در باشگاه یکان ۲  برگزار شد که در انتها و سطح حرفه ای، شیرین تولایی مقام اول، حوریه ترکمنی جاغرق مقام دوم، شمیم یعقوبیان مقام سوم، هاجر فاضلی مقام چهارم و سارا رحیم خان کریمی مقام پنجم را کسب کردند.

همچنین میانگین سنی ورزشکاران حضور یافته در مسابقات ۲۸ سال اعلام شد.
رئیس کمیته کراس فیت مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که برای اولین بار این مسابقات در مشهد و با حضور نمایندگانی از شهرستان های خراسان رضوی از جمله نیشابور و سرخس برگزار شد، افزود: این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و استقبال بی نظیر بانوان ورزشکار و علاقه مند، خود مؤید این نکته می باشد.
مهسا اسدی ادامه داد: کراس فیت تعریف نوینی از آمادگی جسمانی در ورزش امروزی است که هدف آن بکارگیری این آمادگی در زندگی روزمره می باشد.
وی خاطر نشان ساخت: زنان به واسطه بیشترین درگیری و مشغله با کار خانه و حتی بیرون، می توانند بهره وری زیادی را از کراس فیت در زندگی داشته و سطح بالاتری از توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.
لازم به ذکر است باشگاه ورزشی و مجهز یکان ۲ ویژه بانوان از مجموعه باشگاه های ورزشی جناب آقای محمد اسدی بوده که به مدیریت ورزشکار کارآفرین سرکار خانم مهسا اسدی اداره می گردد.
یکان ۲ نبش بلوار فردوسی مشهد، فردوسی ۲۰ واقع شده است.

کراس فیت چیست؟

گفتنی است، کراس فیت یا همان آمادگی جسمی چند گانه ترکیبی از تمرین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، کتل بلز، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است. کراس فیت با انجام این تمرین ها، اجزای اصلی تناسب اندام را هدف قرار می دهد. تناسب ریوی و قلبی، استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف، نیرو، سرعت، چالاکی، تعادل، هماهنگی و دقت. آموزش روش کراس فیت به ۳ تا ۵ روز کار در هفته نیاز دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن