اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با پیام معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور؛ مراسم تجلیل از پیشکسوت صنعت هتلداری ایران حاج جعفر عطار برگزار شد

کد خبر : 16583

مراسم تجلیل از پیشکسوت صنعت هتلداری ایران با حضور اعضای هیات‌ مدیره جامعه هتلداران کشور و پیام معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، آئین تجلیل از تلاش های “جعفر عطار” پیشکسوت صنعت هتلداری ایران و استان خراسان رضوی، عصر روز چهارشنبه با پیام معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در هتل همای شماره یک شهر مشهد مقدس، برگزار شد.
“جعفرعطار” پیشکسوت صنعت هتلداری کشور سوابقی نظیر ریاست جامعه هتلداران ایران و همچنین ریاست جامعه هتلداران استان خراسان رضوی را در کارنامه فعالیت خود دارد.
در متن پیام محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشورآمده است.
خدمت حضار و مسئولین محترم حاضر در این نشست بسیار مهم و این محفل صمیمی سلام عرض می کنم و در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکان را دارم.از اینکه به خاطر تراکم برنامه ها و مشغله های کار اداری امکان حضور در این جلسه مهم را پیدا نکردم متاسفم، با این حال برای اینکه بتوانم به نوبه خود نقش و سهمی در ان داشته باشم، نکاتی را در قالب پیام رسمی به عرض می رسانم.
هتل داری در کلانشهر مشهد مقدس از دیرباز، ویژگی های برجسته و منحصر به فردی چون ارائه خدمات متنوع، تجهیزات با کیفیت  و مدرن در کنار فرهنگ بالای میزبانی داشته است که با برخورداری از روحیه میهمان نوازی بین پرسنل شاغل در آن حد بالای مشتری مداری به همراه ارزان بودن نرخ ارائه خدمات به نسبت سایر مقاصد گردشگری کشور توانسته است این شهر را متمایز از سایر مقاصد گردشگری دهد.
جذابیت سرمایه گذاری در بخش اقامتی در مشهد باعث رشد چشمگیر تزریق منابع مالی سرمایه گذاران مختلف جهت ساخت و راه اندازی واحدهای اقامتی متنوع خصوصا هتل ها گردیده به شکلی که طی ده سال گذشته آمار تعداد هتل ها به عددی بالغ بر ۲۰۰هتل در حال حاضر رسیده است.
توسعه گردشگری پایدار در مقاصد مختلف نیازمند ایجاد زیر ساخت های متناسب و متوازن می باشد و این امر بی تردید مرهون تلاش های بازیگران متعددی چون بخش های مختلف دولتی، خصوصی و کسب و کارهای مرتبط بوده که در این مسیر حضور کارگزارانی عاشق که دشواری راه را بجان خریدهو سر افرازی را توشه راه کرده اند و صادقانه سرمایه های وجودی خود را وقف این صنعت نموده اند عاملی تاثیر گذار و نقش آفرین می باشد.
یکی از بزرگانی که سالیان متمادی و پیوسته در اوج ، در مسیر اعتلای این صنعت نتنها در استان خراسان بزرگ بلکه در سطح ملی درخشان و تاثیر گذار بوده است، بی شک جناب حاج جعفر عطار می باشند.
کارآفرین و پیشکسوتی نمونه که با درک صحیح از ویژگی های کار گروهی با روحیه جامعه محور خود پایه گذار جامعه هتلداران خراسان بزرگ و ایران بوده و در این راه مشقت ها و دشواری های زیادی را برخود هموار نموده است دستاوردهای عظیمی را در مسیر پیشرفت صنعت گردشگری و به طور خاص جامعه هتلداران ایران به منصه ظهور برساند.
اینجانب در این محفل وزین تجلیل که با همت همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و در راس آن مهندس مکرمی فر مدیر کل محترم استان و همچنین دوستان و همکاران بخش خصوصی تدارک دیده شده است با یادآوری و قدردانی از منش و راه و روش این بزرگوار توصیه می کنم تا به اتفاق مسیر سازنده ایشان را الگوی خود قرار داده تا با تمسک به این امر بتوانیم مسیر پر چالش اما پر امید صنعت گردشگری کشور را به جایگاه واقعی رهنمون سازیم .
عزیزان و همکاران گرانقدر همانگونه که ریاست محترم سازمان هم به دفعات تاکید نموده اند امروزه ایجاد اشتغال در کشور عین ثواب است.
از این منظر اهتمام و مساعی عزیزانی همچون حاج جعفر عطار واقعا جای نقدیر و تشکر دارد.
انسجام ، اتحاد و صبوری نیاز حال حاضر گردشگری کشور بوده و لازم است با درک هوشمندانه از بسترهای ایجاد شده در اهداف برنامه ششم توسعه کشور در جهت رشد و بالندگی و موفقیت این صنعت گام برداریم.
مخلص کلام را با بیان این شعر زیبا از شیخ اجل ، سعدی خوش گفتار شیرازی به پایان می برم
نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کز او ماند سرای زرنگار

محمد محب خدایی معاون گردشگری کشور
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷

خدمات شایسته جعفر عطار در صنعت هتلداری ماندگار شده است/ به تجربه عطار در صنعت هتلداری نیاز داریم 

رئیس اتحادیه هتل داران ایران هم در این مراسم گفت: نیاز داریم که از تجربه افرادی مانند عطار و دیگر پیشکسوتان در بهبود این صنعت بهره مند شویم و دست کمک و یاری به سمت آنها دراز می کنیم تا با همدلی و انسجام بیشتر در این صنعت بحران ها و چالش ها را مرتفع کنیم.

جمشید حمزه زاده اظهارداشت:عطار حق بزرگی به گردن صنعت هتل داری ایران دارد و بنیانگذار صنعت گردشگری و جامعه هتلداران ایران بود به طوری که با تلاش های وی امروز صنعت هتلداری ایران به عنوان تنها تشکل این صنعت در سطح کشور مطرح است.

او افزود: عطار خدمات شایسته ای را در راستای صنعت هتلداری به کشور و استان خراسان ارائه کرده است به طوری که امروز صنعت هتلداری و گردشگری ایران در دنیا مطرح است.

حمزه زاده تصریح کرد: اعطای معافیت ۵۰درصدی برای صنعت هتلداری کشور و معافیت های مالیاتی ازجمله خدمات شایسته عطار است و خدمات شایسته ای که وی به صنعت هتلداری ایران ارائه کرد در تاریخ هتلداری کشور ماندگارشده است.

رییس اتحادیه هتل داران ایران عنوان کرد: امروزه صنعت هتل داری با بحران ها و چالش های زیادی از جمله کاهش مسافر روبه رو است و نیاز داریم که از حضور افرادی مانند عطار و دیگر پیشکسوتان در بهبود این صنعت بهره مند شویم و دست کمک و یاری به سمت آنها دراز می کنیم تا با همدلی و انسجام بیشتر در این صنعت بحران ها و چالش ها که بخشی از آنها تحمیل هزینه ها و کاهش مسافر است را مرتفع کنیم.

او گفت: امیدواریم عطار همانند دهه های گذشته به جامعه هتل داران ایران کمک کند تا هتلداران جوان راه وی را در پیش بگیرند و به توسعه واقعی و ارتقای خدمات برسیم.

جعفرعطار با بیش از پنج دهه تجربه صنعت گردشگری را دگرگون کرده است

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم گفت:جعفرعطار با بیش از پنج دهه کار و عمل، بخش اقامتی استان را در زمان خود دگرگون کرده و نقش چشم گیرو تاثیری عمیق و ماندنی از خود در این صنعت به جا گذاشته است.
ابوالفضل مکرمی فر اظهار داشت: جعفر عطار را که می بینم کوه دماوند برایم تبلور می شود تلاش هایی که به اقتدار صنعت گردشگری ایران و استان کمک کرده است.

او افزود: جعفر عطار در این مدت نقشی فراگیر و فزاینده ای در صنعت گردشگری استان داشته است بنابراین مهمترین مایه افتخار سازمان و استان ، اتحادیه و جامعه هتل داران استان و کشور این است که بر اثر خدمات بی وقفه او در نزد اصحاب صنعت گردشگری نکوداشت او را پاس بداریم.

مکرمی فر تصریح کرد: همه کسانی که با جعفر عطار آشنا هستند اگر یک بار هم با وی انس و الفت داشته آگاهی یافته اند که که هدفش تا چه درجه والا و مقدس بوده و به همین جهت در طول این پنج دهه برای تداوم فعالیتشان چه اندازه صادقانه و مخلصانه کوشیده است. عطار چراغ صنعت گردشگری را با حضور با صلابت خود در استان روشن نگاه داشته است. در استان و کشور افرادی مدیر و مدبر و موفق بسیاری در عرصه توسعه گردشگری داریم که هر کدام در راستای توسعه این صنعت شایسته تقدیر و تحسین هستند اما تعداد کسانی که در این حوزه پایداری و مقاومت نشان داده اند خیلی اندک است که جعفر عطار از جمله انهاست.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: عطار پیگیری های گسترده ای را در راستای احیا و احقاق صنعت گردشگری استان انجام داده است و تداوم فعالیت های بیش از پنج دهه در عرصه صنعت گردشگری وی در این خصوص نباید دست کم گرفته شود. اگر کسی به کار صنعت دل بسته باشد درک می کند که پنج دهه فعالیت در این عرصه تا چه میزان همت، شوق و شکیبایی و ایستادگی و فداکاری می طلبد.
او بیان کرد:اگر بخواهیم حق سخن را درباره جعفر عطار به اوریم بدون تردید بایسته است تا با تبادل اندیشه و گفت وگو و به شیوه عالمانه بپردازیم تا نتایج شایسته که روشنی بخش راه توسعه صنعت گردشگری به ویژه در حوزه اقامتی است برای صنعت در حال حاضر و آیندگان حاصل شود.
مکرمی فر افزود: به پا داشتن چنین نکوداشتی بخصوص در این سالها که اهتمام سازمان در راستای توسعه صنعت گردشگری است بسیار ضروری به نظر می رسد.جعفرعطار با بیش از پنج دهه کار و عمل، بخش اقامتی استان را در زمان خود دگرگون کرده و نقش چشم گیرو تاثیری عمیق و ماندنی از خود در این صنعت به جا گذاشته است.
او در راه اعتلای صنعت گردشگری استان رنج های بسیار بر خود هموار کرد گرده است اما هرگز مایوس و نا امید نشد او شخصیت بزرگی است که همواره نامش برای ما جاودان خواهد ماند و این بزرگی را نه به زور می توان خرید و نه به زر چرا که  بزرگی را نمی توان معامله کرد چرا که با رفتار و کردار شایسته و به تدریج حاصل می شود. جعفر عطار ف عطار است و عطار باقی می ماند ما باید بزرگان خود را قدر بدانیم و امروز روز قدرشناسی و نکوداشت یکی از این بزرگان است.

فریدالدین عطار؛ فعالیت هتلداری از ۱۵ سالگی

سخنران پایانی آیین نکوداشت چهره ماندگار صنعت هتلدارى ایران، فریدالدین‌ عطار فرزند حاج جعفر عطار بود. وی که در حال حاضر مدیریت ۲ هتل “تارا” و “فرید” را بر عهده دارد، از جمله مدیران جوان ولی در عین حال با تجربه و حرفه‌ای در صنعت هتلداری کشور محسوب می‌شود که هتل و هتلداری حرفه خانوادگی و پدری او محسوب می‌شود. فرید الدین عطار ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران مراسم در سخنانی کوتاه گفت: یکی از پشتوانه های موفقیت پدرم، نقش مادر پر تلاش و مهربانم هست که با صبر و شکیبایی طی این سال ها، همیشه حامی پدرم و تلاش های ایشان بودند و امروز هم با ایجاد و مدیریت یک مؤسسه خیریه، نقش اجتماعی و اثرگذاری را در رفع مشکل محرومین ایفا می کنند. وی خواستار توجه جدی مسئولین به رفع مشکلات صنعت هتلدارى شد و خاطر نشان ساخت: من محافظه کار نیستم و کلامم را صریح و بی پرده بیان می کنم! باید جوان گرایی مدیریتی و اهتمام به رفع مسائل هتلدارى ایران در دستور کار قرار بگیرد. عطار انتقادی هم از شهرک زائر آستان قدس رضوی داشت و تاکید کردکرد: با بهره برداری از این ۲۰ هزار واحد اقامتی آستان قدس، مهمان پذیرها ورشکست و هتلداران با آسیب جدی روبرو خواهند شد.

گفتنی است در پایان از تمبر یادبود حاج جعفر عطار فرهیخته صنعت هتلداری کشور پرده برداری و مدعوین در ضیافت افطار شرکت نمودند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن