اخبار مهماقتصادی

در قالب ۳ نمایشگاه؛ روسیه، ازبکستان و تاجیکستان میزبان “کالای ایرانی” می شوند

کد خبر : 16532

به منظور توسعه تجارت خارجی و معرفی ظرفیت‌های صنعتی کشور، سه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان برگزار می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان، دبیرکل این خانه تصریح کرد: با توجه به نقش نمایشگاه ها در رونق صادرات غیرنفتی و افزایش مبادلات تجاری و معرفی توانمندی های تولیدی کشور، این سه نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با پشتیبانی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سوی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود. فیروز ابراهیمی تصریح کرد: نمایشگاه اختصاصی کشورمان در ازبکستان مرداد ماه، در تاجیکستان شهریور ماه و در روسیه مهرماه ۹۷ برنامه ریزی شده است.
وی با بیان این که روسیه با ایجاد مراکزی نظیر “فود سیتی” در مسکو شرایط مطلوبی را برای حضور مستقیم تولیدکنندگان و تجار ایرانی فراهم کرده است، ادامه داد: تاجیکستان و ازبکستان نیز بازار خوبی برای کالای ایرانی به شمار می آیند و شرکت های ایرانی می توانند با حضور در این نمایشگاه ها از یارانه ۴۰درصدی هزینه اجاره غرفه استفاده کنند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: این نمایشگاه ها با حضور شرکت های تولیدی در زمینه های مختلف صنایع غذایی، بهداشتی، درمانی، ماشین آلات، مصالح ساختمانی، فرش و لوازم خانگی و خدمات فنی و مهندسی برگزار می شود. وی همچنین از برگزاری نمایشگاه ساخت ایران در تیرماه خبر داد و افزود: این نمایشگاه ۷ تا ۱۱ تیرماه با حضور گسترده اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و تولیدکنندگان کشور در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزارمی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن