اخبار مهماستانیاقتصادی

خبرهای داغ مدیر عامل پدیده در نشست خبری با اصحاب رسانه: تحویل بخش اعظم واحدهای آپارتمانی در چهلمین فجر انقلاب/ راه اندازی مجموعه آبی/ انتخاب هیات مدیره توسط مجمع عمومی برای اولین بار!

کد خبر : 16118

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی انجام شده با پیمانکاران، مطالعه مدیریت طرح و بر اساس مدیریت اجرایی پروژه آپارتمان‌های میان‌مرتبه پدیده شاندیز در دهه فجر ۹۷ و یا حداکثر تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، ابوالفضل انتظاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دستاوردهای گروه شرکت‌های پدیده اظهار کرد: سال گذشته نسبت به سال‌‌های پیش از آن بسیار متفاوت بوده است، در شش ماهه دوم سال ۹۳ پروژه‌های شرکت با بحرانی مواجه شد که علیرغم تلاش‌های مدیران در سال‌های ۹۴ و ۹۵ شرایط پایداری برای مجموعه ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: اما در سال ۹۶ با تلاش‌های دستگاه‌های حاکمیت و مدیران این شرکت جلوه بیشتری به خود پیدا کرد که قابل مشاهده برای ذی‌نفعان بود. درواقع مجموعه پدیده از لحاظ مالی، عمرانی، اقتصادی و افکار عمومی سهام‌داری تحت تاثیر مثبت قرار گرفت.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز تصریح کرد: در سال ۹۶ بعد از فراز و فرودهایی که مجموعه با آن مواجه شد، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در خصوص المان اصلی پدیده تصویب و ابلاغ گردید. با توجه به این فرصت پیش آمده و پس از تصویب مصوبه، پیمانکاران برای تحکیم‌سازی و اجرای فاز ۲ بتن‌ریزی سقف‌ها قبل از عید، آغاز به کار کردند که هر هفته یک سقف بتن‌ریزی می‌شود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی داشتیم.

انتظاری عنوان کرد: هم‌اکنون در حال مطالعه فاز ۳ برای اجرای سقف‌های هتل هستیم، در سال ۹۶ مصوبه تشکیل کنسرسیوم بانکی باید صورت می‌گرفت که بایستی تامین مالی پروژه را انجام می‌شد و علیرغم تمام محدودیت‌ها و با حمایت دستگاه حاکمیتی، قراردادهای کنسرسیوم با پدیده امضا و خط اعتباری مشخص شد، همچنین تخصیص‌های ریالی صورت گرفته و در قالب این خط اعتباری کنسرسیوم ۴ پیمانکار انتخاب شدند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی در آپارتمان‌های میان مرتبه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ما در آپارتمان های میان‌مرتبه که بین ۴ تا ۱۶ طبقه بوده، به مرز ۴۴ درصد رسیده است. همچنین کنسرسیوم بانکی یک پنجم خط اعتباری را تخصیص داده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی کنسرسیوم بانکی به ما اعطا شد. آپارتمان‌های میان‌مرتبه دارای زیربنای ۲۰۶ هزار مترمربعی بوده که تعداد واحدهای این آپارتمان‎ها ۱۰۶۲ واحد بوده و همچنین مساحت‌های این واحدها بین ۴۰ تا ۳۴۰ مترمربع است.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز تصریح کرد: قرارداد تکمیل آپارتمان‌های میان‌مرتبه ۲ سال بوده و با توجه به نحوه‌کار پیمان‌کاران و تخصیص‌های ریالی، با پیمانکاران به این تفاهم رسیدیم که کل واحدها در حدود یک و نیم ساله تحویل داده شود یعنی در واقع شش ماه از برنامه زمان‌بندی جلوتر بودیم.

انتظاری با تاکید بر اینکه تحویل آپارتمان های میان‌مرتبه در سال جاری بوده، اظهار کرد: از ۱۰۶۲ واحد آپارتمان حدود ۳۹۰ واحد در سال ۹۳ پیش‌فروش شده بود و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با پیمانکاران، مطالعه مدیریت طرح و بر اساس مدیریت اجرایی پروژه، آپارتمان‌ها را در دهه فجر ۹۷ و یا حداکثر تا پایان سال جاری تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به رفع نواقص فاز ۱ در پدیده عنوان کرد: در قالب کنسرسیوم بانکی و رفع نواقص فازهای یک تا ۱۱ تجاری پدیده شاندیز ۷۰ درصد از آن اصلاح انجام شده و تکمیل و ساخت فاز یک تا ۱۹ با پیمانکار موافقت‌نامه امضا شده و با توجه به متر‌برآورد فاز ۱۱ تا ۱۹ که نهایی شده تا پایان اردیبهشت ماه و یا حداکثر اوایل خردادماه قرارداد با پیمانکار امضا خواهد شد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز گفت: در سال ۹۶ موفق به امضای قرارداد بهره‌برداری از هایپر مارکت مجموعه شدیم و زیربنای هایپرمارکت پدیده حدود ۲۲ هزار مترمربع بوده و همچنین با یک مجموعه برند بازرگانی قرارداد بسته که فعالیت خود را از دهه فجر سال ۹۶ آغاز کرده است.

انتظاری افزود: حدود ۸۰۰۰ متر را تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهیم رساند که ظرفیت تجاری مجموعه افزایش خواهد یافت، در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار از واحدهای خرید فعال هستند که افزایش ۳۰۰ تا ۳۵۰ درصدی داشته است، همچنین در برنامه نیز هدف‌گذاری کرده ایم تا پایان خردادماه به ۲۰۰ واحد برسانیم.

وی با اشاره به میزان اشتغال در مجموعه پدیده شاندیز تصریح کرد: در سال ۹۶ با آغازپروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی و بهره‌برداری و احتساب نیروهای پشتیبانی اداری و تجاری حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد، پیش‌بینی ما در ایام ابتدایی سال ۹۷ این است که در حوزه عمرانی ساعت کاری را افزایش دهیم و در نهایت این امر موجب به افزایش نرخ اشتغال خواهد شد.

انتظاری با اشاره به امضای یک تفاهم نامه در خصوص مجموعه آبی پدیده، عنوان کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای در خصوص مجموعه آبی پدیده با مساحت ۷۰۰۰ مترمربع به امضا رسید و هزینه‌های عمرانی و تجهیز مجموعه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که برای ابنیه و ساختمان حدود ۱۲۰ میلیارد تومان و مابقی آن برای خرید تجهیزات آن هزینه شده است. در این تفاهم نامه این مجموعه به شکل B.O.T فعال خواهد شد یعنی بعد از تجهیز و ساخت مجموعه، بازگشت سود سرمایه از محل بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی پدیده خاطرنشان کرد: اقدامات ما در سال گذشته در حوزه فرهنگی و گردشگری، فعال کردن مجموعه در این حوزه بوده است. همچنین مجوزهای متفاوتی را برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، دائم و موقت اتخاذ کردیم تا فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای در پدیده شاندیز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه حسابرسی‌های سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵  در سال ۹۶ انجام شده، اظهار کرد: حسابرسی گروه شرکتهای پدیده بعد از دو تا سه سال گذشته انجام شده است. همچنین موفق به برگزاری مجامع شرکت‌ها شدیم و مجمع فوق العاده عمومی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده را برگزار کردیم. در کنار آن با سهامداران گفت‌وگو کردیم و به سوالات آنها پاسخ دادیم و به طور زنده این مجمع فوق‌العاده از طریق اینستاگرام پخش شد.

انتظاری در خصوص اینکه در سال گذشته خرید و فروش سهام به صورت ویژه افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: این افزایش قیمت در سهام به صورتی بود که درسه ماهه سال گذشته، روزی پنج تا پنج‌ونیم میلیون سهم نقل و انتقال و خریدوفروش صورت می‌گرفت. در حال حاضر هر سهم یک تا یک و نیم میلیون تومان در نقل‌وانتقال، خریدوفروش و یا تهاتر داریم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اضافه کرد: نسبت به شش ماهه اول سال ۹۶ حدود ۳۰۰ درصد این میزان افزایش یافته اما همچنان سهامداران ما ناراضی هستند و ما وظیفه را برعهده داریم که با افزایش فعالیت های عمرانی و بهره برداری، تعیین یک سهام گردان، قیمت‌های معاملاتی را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های پدیده صاحب بودجه شدند، عنوان کرد: برای سال ۹۷ و در سال ۹۶ برای اولین بار گروه شرکت‌های پدیده شاندیز صاحب بودجه سالانه شد، تمام شرکتها در یک استراتژی، باید تمام هزینه‌های جاری خود را از محل خدماتی که ارائه می‌دهند، تامین کنند، در واقع باید خودکفا باشند و این امر یک هدف‌گذاری چالشی است، به جهت مدیریت هزینه های خود، بیش از ۱۰۰ نفر را از طریق انتقال به شرکت‌های پیمانکاری از ِرنج حقوق بگیری شرکت‌های پدیده خارج کردیم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز بیان کرد: برای اولین بار نیز امتیاز تامین آب شرب به پدیده نهایی شد و این امر به عهده آب منطقه‌ای است. همچنین برای تامین برق باید پروژه‌ای اجرا شود و در سال ۹۶ مذاکرات لازم را انجام داده و پیمانکار مورد نظر را انتخاب کرده‌ایم و این امر از طریق شبکه برق سراسری اجرا خواهد شد. برای فاضلاب و آب‌های سطحی نیز مذاکراتی را انجام دادیم و پیمانکاران آن انتخاب شده است.

انتظاری در خصوص اخذ قرارداد با دو شرکت بزرگ حسابرسی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ انضباط مالی و گزارش حسابرسی برای سهامداران ذی‌نفعان و شرکت اهمیت زیادی دربرداشت؛ بنابر این دو شرکت بزرگ عضو حسابرسان رسمی کشور را انتخاب کرده و قرارداد بستیم. در نهایت حسابرسی‌های ۹ ماهه اول سال ۹۶ به انجام رسیده و هم اکنون در حال بررسی حسابرسی سه ماهه آخر سال ۹۶ هستند.

وی با اشاره به اولویت‌های مجموعه پدیده در سال ۹۷  تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری در پروژه‌های پدیده شاندیز و کیش است که بتوانیم در این مجموعه فعالیت‌هایی را آغاز کنیم و دومین اولویت ما، بهره برداری حداکثری از فضای موجود در پدیده کیش و شاندیز است و این ظرفیت‌ها اعم از فودکورت، پردیس سینمایی، مجموعه آبی و … است.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز ادامه داد: مهمترین اولویت و هدف ما در سال ۹۷ که اقدامات آن نیز فراهم شده این است که سهامداران در شرکت توسعه و ابنیه ساختمان پدیده طبق قانون تجارت دعوت عمومی می‌شود و در مجمع عمومی سالانه علاوه بر گزارشات مالی و حسابرسی و تعیین استراتژی شرکت برای سال آینده، سهامداران می‌توانند اعضای هیات مدیره مورد نظر خود را انتخاب کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن