مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اعلام کرد: واگذاری یک میلیون و۷۶۰ هزار مترمربع از اراضی موقوفه برای ایجاد فضای سبز در مشهد

کد خبر : 16064

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اظهار کرد: به منظور ایجاد فضای سبز در کمربند جنوبی شهر مشهد، آستان قدس رضوی یک میلیون و۷۶۰ هزار و۹۳۱ مترمربع از اراضی موقوفه را بدون حق تقدیمی و اجاره بها به شهرداری واگذار کرده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، غلامرضا رحمتی‌زاده در این رابطه گفت: آستان قدس رضوی بر اساس ضرورت و فراتر از حدود وظایف ذاتی و به منظور همراهی با مدیریت شهری و تأمین سرانه‌های خدمات شهری از جمله فضاهای سبز و… اقدام به واگذاری اراضی در برخی از نقاط شهر مشهد کرده است.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به طرح‌های توسعه و نیازهای شهری به ویژه ایجاد فضای سبز توجه بسیاری دارد افزود: بیش از ۴۴ درصد اراضی شهر مشهد، موقوفه حضرت رضا(ع) است و بیشترین خدمات شهری در این موقوفات اجرا می‌شود که بر اساس مدیریت و طرح‌های شهری و شهرسازی در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.
رحمتی‌زاده تصریح کرد: برای تمامی زمین‌های موقوفه در شهر برنامه‌ مشخصی در نظر گرفته شده و این برنامه‌ها متناسب با ظرفیت و نیاز شهر به تدریج در حال اجرا است.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با بیان اینکه به دنبال رفع مشکلات ساکنان روستاهای زکریا و منطقه «چشمه پونه» هستیم، گفت: آستان قدس رضوی در حال پیگیری این مطالبه مردمی است و به دستگاه‌های خدماتی اعلام کرده است تا با رعایت اصول و طرح‌های شهرسازی به روستای زکریا خدمت‌رسانی کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن