ورزشی

رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد: تیم امید استان به مسابقات انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا اعزام شد/ شرایط حضور بانوان در ورزش بوکس فراهم خواهد شد

کد خبر : 16033

دیدگاه آسیب‌زا و خشن بودن رشته بوکس در بین عامه مردم باعث پیش‌گیری خانواده‌ها از حضور فرزندان خود در این رشته شده است، درصورتی که این رشته در جهان، در آسیب دیدگی چهاردهم و در ایران جزو ۲۵ رشته است.

نشست خبری رئیس هیأت بوکس استان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، حسین صاحبی اظهار کرد: دیدگاه آسیب‌زا و خشن بودن رشته بوکس در بین عامه مردم باعث پیش‌گیری خانواده‌ها از حضور فرزندان خود در این رشته شده است، درصورتی که این رشته در جهان، در آسیب دیدگی چهاردهم و در ایران جزو ۲۵ رشته است.

وی افزود: در ابتدای شروع فعالیت اعضای جدید تعمیرات هیئت را داشتیم و اوایل اسفند ماه مسابقات جام فجر را در مشهد برگزار کردیم و با حضور در مسابقات منطقه سه کشور و قهرمانی در این رقابت‌ها توانستیم رنکینگ استان را از ۲۸ به ۱۴ کشور ارتقا دهیم، سعی کردیم با تشویق‌های مالی و توجه به ورزشکاران استان انگیزه از دست رفته آنها را باز گردانیم.

رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون ۱۴۵ ورزشکار در سطح استان سازماندهی شده‌اند، یکی از مهم‌ترین اقدامات هیئت جمع آوری اطلاعات ورزشکاران استان است  که با ارائه کارت هوشمند به آنها و اتصال به سایت هیئت که در حال راه اندازی است رزومه کامل ورزشکار آرشیو خواهد شد این اتفاق طی دوماه آینده تکمیل و به مرحله اجرا میرسد.

صاحبی عدم پخش مستقیم مسابقات از طریق صدا و سیما را یکی از مهمترین عدم رغبت اسپانسرها برای حضور در این رشته ورزشی دانست و تصریح کرد: مشهد جمعیت زیادی دارد و برای این حجم از جمعیت مشتاق به رشته بوکس یک رینگ کافی نیست، با صحبت های صورت گرفته با شهرداری و آستان قدس در صدد شناسایی مکان مشخص برای ایجاد دو سالن مجزا برای این رشته هستیم.

وی توسعه ورزش بوکس در استان را یکی از اهداف خود در طول سال جاری اعلام و خاطرنشان کرد: در تربت جام و فریمان رایزنی های صورت گرفته با فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان ها ساخت و افتتاح خانه بوکس را بزودی خواهیم داشت، همچنین در سرخس نیز با توجه به تعامل با سپاه مکانی در اختیار ورزشکاران این شهرستان قرار گرفت.

رئیس هیئت بوکس استان عنوان کرد: امروز تیم امید خراسان رضوی به مسابقات انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا در سه وزن اعزام شدند.

صاحبی بیان کرد: کمیته‌های مختلفی مانند استعدادیابی و فنی در نظر گرفته‌ایم همچنین یکی از عواملی که باعث عدم رغبت ورزشکاران بود سلیقه‌ای امتیاز دادن داوران و اعزام ها بود که برطرف کردیم و  با بروز کردن اطلاعات داورن و مربیان، برگزاری کلاس‌های زبان و آموزش امتیاز دهی کامپیوتری  سعی در فراهم آوردن بستر حضور داوران و مربیان در رقابت‌های بین المللی و کشوری هستیم.

وی عنوان کرد: برای موفقیت یک ورزشکار نیاز به بستر سازی مناسب در رده سنی مختلف و ایجاد فضای مناسب، برگزاری اردوهای منظم و شرکت در مسابقات اهمیت فراوان دارد و تمام تلاش ما کسب سکو و ارتقاء سطح کیفی بوکس خراسان در کشور است، همچنین در پیگیر گرفتن میزبانی رقابت کشوری در خراسان رضوی هستیم، و با رایزنی‌های صورت گرفته با چند کشور هم جوار استان رقابت دوستانه‌ای را برگزار کنیم.

رئیس هیئت بوکس در پاسخ به سوال صبح مشهد در خصوص حضور بانوان در ورزش بوکس افزود: با کمک فدراسیون بوکس شرایط حضور بانوان در این رشته را  فراهم خواهیم آورد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن