اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

قالیباف در مشهد: وحدت، ضرورت اجتناب ناپذیر امت اسلامی است

کد خبر : 15997

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وحدت یک ضرورت اجتناب ناپذیر و تنها راه امت اسلامی است، آن هم در زمانی که غربی‌ها، متفکرین غربی و مستشرقین به دنبال تفرقه و ضدیت با اسلام هستند.

به گزارش صبح مشهد، محمدباقر قالیباف عصر امروز در افتتاحیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با تبریک ماه شعبان، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند «هذا القرآن انه نور المبین و هو حبل المتینو هو قروه الوثقی و درجات الاولیاء و شفاء الاشقیاء»، کلید حل همه مشکلات امروز قرآن است.

وی افزود: بیش از هر زمان دیگری نه تنها نیازمند وحدت در کشورها و امت اسلامی هستیم، بلکه وحدت یک ضرورت اجتناب ناپذیر و تنها راه امت اسلامی است آن هم در زمانی که غربی‌ها، متفکرین غربی و مستشرقین به دنبال تفرقه و ضدیت با اسلام هستند و این دشمنی در یک‌صد سال اخیر بیش از هر زمان دیگری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در قرن جاری میبینیم با حزب‌هایی که در اروپا درست کرده‌اند، چگونه ضد اسلام و مسلمانان در این جوامع، خشونت به خرج می‌دهند و بعد کشورهای اسلامی را خشن و تروریست به دنیا معرفی می‌کنند.

وی  با بیان اینکه غربی‌ها با تروریست پروری و ترویج خشونت، در جوامع اسلامی تفرقه می‌اندازند و امروز شاهد این مشکلات هستیم، گفت: بدون شک اولین کسانی که می‌توانند در این زمینه پیشآهنگ باشند، جوانان عزیز امت اسلامی هستند.

قالیباف ادامه داد: به خصوص جوانان عزیزی که دانشجو هستند و در راه کسب علم و معرفت گام برمی‌دارند و دست خود را به ریسمان خدا گرفته‌اند، بدون شک این جوانان پیشگام با فرهنگ قرآنی، رسالتی بسیار عظیم به دوش دارند و این پرچم وحدت به دست آنان افتاده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت و تقویت امت و کشورهای اسلامی و وحدت در بین همه احزاب، مذاهب و گروه‌های اسلامی است، بیان داشت: امیدوارم این اصول در این مسابقات قرآنی و در جوار بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) این فرصت را برای همه شما عزیزان و ما فراهم کند که در این راه موفق باشیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن