اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی: حق اجاره املاک موقوفاتی آستان قدس رضوی در سال جاری ثابت است

کد خبر : 15989

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی قصد افزایش اجاره موقوفات را ندارد و اگر هم افزایشی باشد که مقدار آن بسیار کم است، از سوی اداره کل دارایی و براساس نرخ معاملات منطقه ای مشخص شده و این موضوع در اختیار آستان قدس رضوی نیست.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، غلامرضا رحمتی‌زاده، با اعلام این خبر تصریح کرد: مبنای دریافت حقوق اجاره موقوفات متعلق به آستان قدس رضوی به منظور تعیین محاسبات نرخ اجاره بهای سالانه، از سوی اداره کل امور مالیاتی استان است و افزایش آن در اختیار ما نیست.
وی افزود: مستاجران می‌توانند با اقدام به موقع در تعیین میزان نرخ اجاره بهای مزبور، ضمن عمل به تکالیف شرعی و قانونی، از مزایای زمانی این محاسبات بهره‌مند شوند.
رحمتی‌زاده در رابطه با مستاجرانی که به منظور تجدید اجاره ملک خود در زمان مناسب مراجعه نکرده و مدت اجاره آن‌ها انقضاء یافته نیز گفت: چنانچه مستاجران به هر دلیلی برای تجدید اجاره بهای اراضی موقوفه آستان قدس رضوی اقدام نکنند و مشمول گذشت زمان شوند، هنگام مراجعه برای تجدید اجاره بها، محاسبات لازم بر اساس نرخ مربوط به زمان مراجعه آنان صورت می‌گیرد.
رحمتی‌زاده ادامه داد: هرگونه تاخیر در مراجعه، مستلزم افزایش میزان پرداخت حقوق موقوفه متناسب با زمان مراجعه مستاجران خواهد بود و موجب بروز مشکلاتی برای مستاجران از جمله نبود امکان در رهن قرار گرفتن سند اجاره در نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و… برای مستاجران خواهد شد.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: مستاجران با مراجعه به موقع ضمن جلوگیری از اتلاف وقت، می‌توانند از نقل و انتقال سریع و آسان مورد اجاره و دیگر موارد مربوط بهره مند شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن