اخبار مهمشهری

شهردار منطقه ثامن مشهد در بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های منطقه: بلندمرتبه‌سازی مانع دید بصری حرم مطهر در طرح نوسازی نداریم

کد خبر : 15946

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: بلندمرتبه‌سازی مانع دید بصری حرم مطهر در طرح نوسازی نداریم. براساس طرح جدید، نه تنها از دید به حرم کاسته نمی‌شود بلکه ما مدعی هستیم دید به حرم افزایش نیز می‌یابد.

به گزارش صبح مشهد، اصحاب رسانه خراسان رضوی امروز در یک تور رسانه‌ای از پروژه‌های بافت پیرامون حرم رضوی بازدید کردند.

براساس این گزارش، سیدمصطفی نعمتی در این بازدید، اظهار کرد: طبق آخرین مصوبات طرح تفصیلی قرار شد پروژه شارستان تحت عنوان چهار قطاع به اجرا برسد. قطاع یک و دو توسط شهرداری مدیریت می‌شود و قطاع‌های سه و چهار با کارگزاری شهرداری و مدیریت سازمان عمران و بهسازی شهری ایران انجام می‌شود.

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه قطاع دو پروژه شارستان، از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده، ادامه داد: قطاع دو، حدفاصل خیابان شیرازی تا خیابان طبرسی به طول یک کیلومتر و عرض ۵۰ متر را در برمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ۲۴ ماهه زمانبندی پروژه اکنون آنچه مورد توجه است، خاک‌برداری، اجرای تونل انرژی و آزادسازی تملک‌هایی است که فعلا در پروژه وجود دارد و قرار است شهرداری مساعدت لازم را در این زمینه انجام دهد.

نعمتی ضمن اشاره به اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی اجرای این پروژ، اضافه کرد: درحقیقت، این رینگ به عنوان یک شریان اصلی دور حرم عمل خواهد کرد و تأثیر زیادی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر قطاع یک خیابان شعاعی داریم که به نام‌های شهدای حج، آیت‌الله طبسی، خیابان امیرالمومنین و خیابان رضوان نام‌گذاری شده‌اند، اظهار کرد: خیابان شعاعی قطاع دو،۴۵۰ متر طول و ۳۵ متر عرض دارد که خیابان شیرازی را به خیابان کاشانی متصل می‌کند.

نعمتی با اشاره به اینکه تمامی پلاک‌های این خیابان خریداری شده است، اضافه کرد: در خیابان شارستان نیز حدفاصل شارستان تا شعاعی، ۱۷ پلاک باقی مانده که امیدواریم تا دوماه آینده تملک آن به صورت ۱۰۰ درصد انجام و گودبرداری آن آغاز شود.

وی به این توضیح افزود: از شعاعی تا طبرسی نیز به دلیل محدودیت منابع مالی تصمیم گرفتیم یک لاین را آزادسازی کنیم که فقط ۴ پلاک آن باقی مانده است.

نعمتی همچنین در پاسخ به انتقاداتی که به بلندمرتبه‌سازی‌های اطراف حرم مطرح شده است، اظهار کرد: در گذشته از دو خیابان امام رضا(ع) و طبرسی، گنبد و از دو خیابان دیگر حرم مشاهده می‌شد درحالی که در این طرح هشت نقطه دید به حرم ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در طرح مذکور نه تنها از دید به حرم کاسته نمی‌شود بلکه ما مدعی هستیم دید به حرم افزایش نیز خواهد یافت، گفت: ما بلندمرتبه‌سازی که جلوی دید حرم را بگیرد، نداریم.

نعمتی در بخش دیگری از سخنانش اطرف حرم مطهر را به منزله کارگاه بزرگی دانست که در ۲۴ ساعت فعال است و یادآور شد: در ایام نوروز به دلیل اینکه منطقه از منظر و دیدگاه خوبی برخوردار نبود، نهضتی با عنوان پوشش زیبای کارگاهی به طول ۱۰ هزار متر در منطقه اجرا شد.

وی در رابطه با پیشرفت تونل انرژی نیز بیان کرد: تاکنون هشت کیلومتر از تونل اجرا شده و بالغ بر  هفت کیلومتر دیگر باقی مانده است.

بازدید از خانه تاریخی داروغه مشهد، پایانبخش این تور رسانه‌ای بود که نعمتی در این خصوص نیز گفت: خانه داروغه مشهد یکی از ثروت‌های تاریخی منطقه ثامن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای تملک و مرمت خانه داروغه مشهد دو میلیارد تومان توسط سازمان مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم هزینه شده، متذکر شد: در ایام نوروز حدود هفت هزار نفر از این خانه تاریخی بازدید داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن