دانش و فناوری

مدیرعامل بیمارستان رضوی خبر داد: کنگره بین‌المللی اختلالات هماتولوژی و انکولوژی نوزادان برگزار می شود

کد خبر : 15891

مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد از برگزاری کنگره بین‌المللی اختلالات هماتولوژی و انکولوژی در بیمارستان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر رضا سعیدی ظهر امروز در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: کنگره بین‌المللی اختلالات هماتولوژی و انکولوژی نوزادان در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه امسال در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود و مجموعه‌هایی همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و بجنورد، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، انجمن پزشکان نوزادان شمال‌شرق، دانشگاه آزاد ‌خراسان‌رضوی، اداره‌کل انتقال خون خراسان‌رضوی، مرکز تحقیقات نوزادان و مادران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شرکت سامان داروی هشتم در برگزاری این رویداد همکاری دارند.

وی افزود: موضوعات اصلی این کنگره بین‌المللی در محورهای آنمی نوزادی، تعویض خون، بدخیمی نوزادان، لنفوپنی و نتروپنی، درمان با سلول‌های بنیادی و بانک بند ناف، تالاسمی، نقایص ایمنی شایع، تزریق فرآورده‌های خونی، ترومبوسیتونی نوزادان و موارد استفاده از اریتروپوئیتین در نوزادان بوده است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ ثبت نامی در این رویداد علمی و پزشکی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: آمار مقالات دریافتی به‌دلیل تخصصی‌بودن رویداد همچون دیگر کنگره‌ها بالا نیست، اما آثار قابل توجهی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و از مجموع ۵۰ مقاله دریافت شده ۴۵ مقاله آن پذیرفته شده است.

سعیدی تصریح کرد: تعداد ۲۵ مهمان خارجی از آلمان، لبنان، سوئیس و عراق در این کنگره بین‌المللی که با محوریت کودکان، انکولوژی، هماتولوژی، روماتولوژی، بیماری‌های خونی، سرطان و‌غیره برگزار می‌شود، خواهیم داشت و بیشترین محور این رویداد در حوزه سرطان بوده و سرطان‌های نوزدان و کودکان بیشتر از نوع خون، مغز و غدد لنفاوی بوده است.

وی تاکید کرد: سرطان عامل ۱۳ درصد مرگ‌های جهان بوده و در ایران سالانه ۳۰ هزار مرگ ناشی از سرطان داریم و سالانه ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی اضافه می‌شوند که ۲۵۰۰ تا ۳ هزار نفر از آن‌ها کودکان هستند.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه ۸۰ سخنران در ۱۰ میزگرد تخصصی در این کنگره ۳ روزه حاضر خواهند بود، بیان کرد: در این رویداد بین‌المللی ۴ کارگاه جانبی با موضوعات چهاردهمین کنفرانس طب انتقال خون، سمینار مراقبت‌های پرستاری در دسترسی‌های عروقی و تست‌های آزمایشگاهی در نوزادان، کارگاه آموزشی ارزیابی انتقادی مقالات و بیمارستان عروسکی برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن